Tema
S.Nėries eil. rinkinio „Pėdos smėly“ tematika ir poetika.
Uždaviniai
Moka savarankiškai reflektuoti literatūros kūrinių problematiką ir poetiką, remdamiesi literatūros teorijos išmanymu (iš BP) Paaiškina ir parodo, kaip interpretacija remiasi kūrinio konteksto išmanymu (iš IS)
Vertinimas
Formuojamasis (be pažymių): atsakymų komentavimas, koregavimas.
KLASĖS CHARAKTERISTIKA
25 moksleiviai.Realinė klasė, todėl mėgsta tokius darbo metodus, kur reikia loginio mąstymo,
kur informaciją galima suvesti į kokią nors aiškią struktūrą. Nėra iškalbūs, kartais trūksta
vaizduotės ir sugebėjimo įsijausti, bet noriai dirba, mokosi vieni iš kitų. Nuolat daro pažangą
Yra ir labai menkai motyvuotų moksleivių (V.; S.; L.).
Klasėje yra 28 mokiniai. Dalį šios klasės moksleivių mokau nuo 7 klasės, kitus – tik antrus
metus (nuo III gimnazijos klasės). Gebėjimai labai nevienodi – yra ir labai gabių, ir labai silpnų
moksleivių (M., I., S.), tačiau stengiasi daugelis. Mėgsta kūrybinius darbus.
UGDYMO TURINYS
Vertybinės nuostatos
Skaitydamas, interpretuodamas bei vertindamas tekstus, diskutuodamas bei dalydamasis išgyvenimais moksleivis pažįsta bei apmąsto savo ir kitų dvasinę patirtį
Dalykiniai gebėjimai
Žino ir moka taikyti interpretacijos žingsnius. Klauso ir išskiria esmę, ją tinkamu būdu pasižymi. Moka informaciją pateikti vizualiai – piešiniu, brėžiniu, schema, lentele ar pan.
Akademinės žinios
Žino ir supranta bei tikslingai vartoja sąvokas: tema, problema, vertybės, poetika, kompozicija, įvaizdis.
Bendrieji gebėjimai
Dirba kartu (grupėje), dalinasi idėjomis, prisiima atsakomybę.
PAMOKOS SITUACIJA
Mokytojo veikla
Kartojimas. Pamokos pradžioje pateikiu santrauką iš išeitų temų – Pakviesti mokiniai perskaito ir pakomentuoja santrauką. Turi pavyzdį, kaip daroma santrauka (gali palyginti su savo darytomis kitų temų S.Nėries biografija; kūryba; eilėr. rinkinio „Anksti rytą“ temos ir poetika.
Mokinių veikla
Pakviesti mokiniai perskaito ir pakomentuoja santrauką.
Pasiekimai
Turi pavyzdį, kaip daroma santrauka (gali palyginti su savo darytomis kitų temų santraukomis); Prisimena svarbiausius faktus iš S.Nėries gyvenimo ir kūrybos.