Gerb. N. Poderienės atsakymas į ,,Lituanistų miestelio” laišką

Kolegos, ką tik gavau atsakymą iš gerb. Nidos Poderienės į mūsų laišką :

Laba diena,
lietuvių gimtosios kalbos ir kitų gimtųjų kalbų Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą ( toliau – PUPP) dešimtokai laikys pagal atnaujintas pagrindinio ugdymo bendrąsias programas parengtą PUPP programą. Joje numatyta, kad PUPP dalis žodžiu – viešasis kalbėjimas – bus įvertintas ugdymo proceso metu.
Raštas dėl 2011 m. PUPP dalies žodžiu organizavimo išsiųstas savivaldybių administracijų švietimo padalinių vadovams ir pasieks mokyklas.
Pridedame trumpą komentarą dėl PUPP ir atsakymus į Jūsų klausimus.
2011 m. vyksiančio PUPP dalies žodžiu skirtumai, lyginant su 2010 m. PUPP:
 1.Mokiniai iš anksto pasirinks potemę, rengsis kalbėti ir sakys viešąją kalbą – taip ugdymo procese įtvirtinamas viešosios kalbos mokymasis – mokytis kritiškai atsirinkti medžiagą, pagrįsti savo požiūrį remiantis svariais argumentais, rengti kalbą pagal viešosios kalbos struktūros reikalavimus, mokytis sakytinės kalbos raiškos. Argumentacinio sakytinio teksto kūrimo gebėjimų pagrindai turi būti suformuoti baigiant pagrindinio ugdymo programą.
2. PUPP dalies žodžiu temos ir potemės formuluojamos iš lietuvių gimtosios kalbos (mokyklose tautinės mažumos kalba – gimtosios kalbos) ugdymo turinio – vertinama tai, ko mokoma.
3. PUPP žodžiu dalies įvertinimas vykdomas ugdymo proceso metu – mokyklos pačios galės nuspręsti, kaip organizuoti įvertinimą (a) pamokų metu; b)skiriant įvertinimui, kaip ir iki šiol, kelias dienas;
c) konferencijų (renginių) metu; d) konferencijų (renginių) ir pamokų metu). Organizuojant viešojo kalbėjimo įvertinimą dar nesibaigus ugdymo procesui, mokytojas turės galimybę aptarti pasakytas kalbas.
4. Mokinys su mokytoju galės suformuluoti ir savo potemę (mokinys neprivalo rengti viešosios kalbos tik iš Nacionalinio egzaminų centro pateiktų potemių) – mokytojas galės dalyvauti kuriant potemes, kad galėtų aktualizuoti tai, ko mokytasi per literatūros, kalbos pamokas.
5. PUPP žodžiu dalį vertins ir mokantis mokytojas – jis pažįsta savo mokinius, juos mokė ir atsakingas ne tik už mokymą, bet ir už vertinimą. Vertinime, be mokančio mokytojo, dalyvaus dar vienas vertintojas.
6.Kalbą, pasakytą konferencijoje (kitame renginyje), galima bus įvertinti (
PUPP nuostatuose bus detalizuota) kaip PUPP dalį žodžiu – taip skatiname mokinių lyderystę, atsakingumą, dalyvavimą kultūriniuose renginiuose, mokyklų bendruomenes – išnaudoti visas edukacines erdves ir formas, stiprinant humanitarinę kultūrą mokykloje, miesto (rajono) bendruomenėje. Bendras principas- vertinant viešąją kalbą, pasakytą konferencijoje (kitame renginyje), turėtų būti laikomasi tų pačių vertinimo kriterijų.

Pagarbiai –
Švietimo ir mokslo ministerijos
Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus
vyriausioji specialistė
Nida Poderienė

______________________________________________________________________

PAPILDYTA:

Šiandien, rugsėjo 13 d. mokyklas pasiekė ir raštas su išsamesniais paaiškinimais: Dėl 2011 m. PUPP kalbėjimo organizavimo

Autorius Petras Gedvilas

Svetainės administratorius

Peržiūrėti visus įrašus, kuriuos parašė Petras Gedvilas →

30 Comments on “Gerb. N. Poderienės atsakymas į ,,Lituanistų miestelio” laišką”

Komentarai Išjungti.