Autorius Petras Gedvilas

Svetainės administratorius

Peržiūrėti visus įrašus, kuriuos parašė Petras Gedvilas →

24 Comments on “,,Lituanistų miestelio” laiškas ( ŠMM, UPC ir NEC)”

  1. Ačiū, mielieji, už Jūsų darbą. Kai paskaitai, ką kalba bendraminčiai, atrodo, kad ir geriau pasidaro (nors nė velnio čia nieko gero nėra).

  2. Mano mokiniai kol kas tik ruošia projektus, kurių metu sako maždaug 7 min. kalbą. Jau aptarėme tris potemes, susijusias su LITERATŪROS tema. Buvo pranešimas su skaidrėmis, bet paaiškėjo, kad reikia 10 min. Vertinimas kaupiamasis.
    P.S. Pavaduotoja sakė, kad vykdymą aptarsime, kai bus patvirtintas projektas bei taps aiškios vertinimo normos.
    Vadinasi, lauksime sausio 20d. Kvailystė, bet gal paaiškės konferencijos pokalbių metu?..

  3. Ugdymo procesas įsibėgėja. Ką darote su tuo kalbėjimu? Ką nutarė Jūsų mokykla? Kaip paaiškinote viską vaikams?
    Aš tebesu absoliutaus nulio situacijoj…

  4. Jūsų malda išgirsta – atsakymas yra :), bet galvą nuo tokio „atsakymo” dar labiau skauda, tiesiog nepatingėkite ir atsiverskite mūsų laišką, pažiūrėkite į jo punktus – NĖ Į VIENĄ NEATSAKYTA.

  5. Atsakymo vis nėra. Vis dar negaliu paaiškinti apie kalbėjimą dešimtokams, negaliu sudaryti ir metodinės grupės plano( neaišku, ar reikės organizuoti kokių nors renginių, kad vaikai turėtų galimybę atsiskaityti, kaip nežinau ir to, kokios kalbėjimo temos).

  6. Prasidėjo kova. Kadangi ne visi mokytojai ,,prieina” prie avilio, pacituosiu epizodą iš ten užsimezgusios diskusijos:

    Rodyti pradinį pranešimą | Atsakyti

    Ats: Prašau pagalbos
    Zita Nauckūnaitė – 2010 m. rugsėjo 2 d., 11:16
    PUPP’o vykdymo tvarką nustato NEC’as – žr.

    2010 metų pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo nuostatai (galioja 2008 m. redakcija). Šį pusmetį PUPP’o niekaip nebuvo galima planuoti, nes vien tik registruotis PUPP’o laikymui turite iki sausio mėn. 10 d.

    PUPP’o viešajam kalbėjimui numatytas vasaris ir kovas (NEC rengia konkrečius laikaraščius – kada kas turi būti daroma; taip pat numatoma galimybė įskaityti viešąjį kalbėjimą ankstesnių konferencijų metu – tai bus paskelbta šį mėnesį).

    PUPP’o viešasis kalbėjimas turi atitikti lietuvių kalbos programą (žr. PUPP programos 7.1), todėl integracija ne su visais kitais dalykais yra galima.

    PUPP 11.4 skelbia: „dalies žodžiu (viešojo kalbėjimo) atsiskaitymas organizuojamas mokyklos numatyta tvarka.” Tai reiškia viso labo tiek, kad mokykla numatys, kaip ORGANIZUOTI ATSISKAITYMĄ, t.y. kur ir kaip viešasis kalbėjimas vyks, kas vertins ir pan.

    P.S. Man asmeniškai liūdna, kad viskas taip biurokratizuota, bet kol kas yra taip…

    Rodyti pradinį pranešimą | Atsakyti

    Ats: Prašau pagalbos
    Vygantas Dilys – 2010 m. rugsėjo 2 d., 16:04
    Atleiskite, bet ir labiausiai norėdamas negaliu mokytojams paaiškinti, kaip 2008 m. nuostatai tinka (?) naujajam 2010-2011m.m. PUPP, juk tada dar nebuvo viešojo kalbėjimo. Štai jums ir pirmasis nesusipratimas: kalbėjimo dalis integruojama į visą ugdymo procesą (žr. Programą), o NEC TIK DABAR (???) rengia paaiškinimus ir žada kažką reglamentuoti. Mokyklos negali sustabdyti ugdymo proceso, o mokytojai – atidėti pateikiamų dokumentų terminų. Kodėl šie darbai nepadaryti gegužės mėnesį arba bent IKI RUGSĖJO? Be to, mes neturime oficialios informacijos, kad kas nors daroma, keičiama, reglamentuojama, o remtis neoficialaus puslapio neoficialiais pasikalbėjimais negalime, kaip pas mus sakoma: žodžio prie bylos neprisegsi.

    Rodyti pradinį pranešimą | Atsakyti

    Ats: Prašau pagalbos
    Zita Nauckūnaitė – 2010 m. rugsėjo 2 d., 18:37
    PUPP yra PATIKRINIMAS, o ne apskritai viešojo kalbėjimo ugdymas, kurį mokytojas gali „vykdyti“ kada panorėjęs ir kaip panorėjęs (nuo pat rugsėjo 1-osios, integruodamas kad ir su fizika…).
    Ką Jūs norite pasakyti kalbėdama(s) apie visą ugdymo procesą? Kad jau nuo rugsėjo galima laikyti PUPP’ą, t.y. nė kiek 10-oje klasėje nepasimokius?..
    PUPP’o vykdymo tvarka nurodyta NEC svetainėje prisegtame dokumente (jeigu naujesnio nėra, galioja tas, kuris oficialiai ten skelbiamas).
    Žinoma, terminus mokyklos turėjo žinoti dar pavasarį. Sutinku. Bet taip pat sutinku, kad negalima „remtis neoficialaus puslapio neoficialiais pasikalbėjimais“. Taigi – dėl PUPP’o vykdymo tvarkos šioje erdvėje tikrai neverta klausti.

    Rodyti pradinį pranešimą | Atsakyti

    Ats: Prašau pagalbos
    Petras Gedvilas – 2010 m. rugsėjo 2 d., 19:40
    < ...> negalima „remtis neoficialaus puslapio neoficialiais pasikalbėjimais“. < ...>

    O kuo mums remtis? Parodykite tą oficialų puslapį, kuriame oficialiai išdėstyta PUPP organizavimo tvarka.

    Įdomu, nuo kada mokytojai tapo neoficialiais?..

    Ačiū, tai pats ,,gražiausias” sveikinimas rugsėjo pradžiai…

    20 metų išdirbau mokykloje, bet tokio dar negirdėjau.

    Ir apskritai- mes klausiame, prašome pagalbos, bet ir vėl susiduriame su siuntinėjimais, pvz., pasieškoti informacijos NEC, anksčiau dažnai į KELTĄ. Mes pavargome nuo tų siuntinėjimų, mums reikia dirbti, čia ir dabar. Ir keista, kad dabar akcentuojamas besikeičiantis, kūrybiškas mokytojas. Gaila, kad ministerijos klerkai (biurokratinis aparatas) pats nesiekia keistis ir kiek įmanoma stabdo noričio keistis ir tobulėti mokytojo iniciatyvą…
    Petras Gedvilas – 2010 m. rugsėjo 2 d., 20:20
    Labai gailiuosi, kad to laiško neišsiunčiau ir pačiam ministrui, nes akivaizdu, kad nė patys nebesusigaudote, ką prisidirbote su tuo PUPP. Sunku suvokti, kaip ministras galėjo pasirašyti tokį netobulą ir visiškai neparengtą dokumentą.

  7. @Petras Gedvilas
    Man atrodo, jau pernai daug kartų įsitikinome, kad Zita Nauckūnaitė reiškia tik savo asmeninę nuomonę, dažnai iš esmės klaidingą, nes nesiremia nei situacijos analize, nei galiojančiais dokumentais. Būkite atsargūs – kategoriškai pateikta tokia nuomonė kai kam gali tampi kelrode žvaigžde, nors tai tik pelkių žaltvykslė, galinti ir į liūną įvilioti…
    Kad PUPP privalomas, įrašyta niekaip Seimo patvirtinimo nesulaukiančiame Švietimo įstatyme. Gal patvirtins per rudens sesiją? O gal dar ne, tada PUPP šiais metais liks neprivalomas. Todėl vieną iš klausimų, nusiųstų į ŠMM, NEC ir UPC, mes taip ir formulavome 🙂 – kaip integruoti į ugdymo procesą kalbėjimą, kaip PUPP dalį, jei neaišku, ar vaikas tą PUPP laikys.

  8. @Jurgita.L
    Juk pacitavau s.Z. atsakymą, kuriame teigiama, jog PUPP dar nėra privalomas.
    O ką reiškia ,,dar nėra” ? Dar nėra, bet gali būti. Vis tiek netapo aiškiau. Absoliutaus nulio situacija.

  9. Tai PUPP šiemet bus privalomas ar ne? ŠMM tyli.
    Mokiniai turi apsispręsti iki sausio, NEC spręs vėliau (kokia gera sąvoka ,,atsifutbolinimui”), o kvailiukas lituanistas jau šiandien rašo planus, mąsto, kaip integruoti ir kada integruoti kalbėjimą.
    Kaip DABAR planuoti ugdymo procesą, jei JIE viską suplanuos VĖLIAU?
    Ir pagrindinis klausimas: ką reikia pasakyti dešimtokams, kaip paaiškinti, jog viskas bus nuspręsta VĖLIAU? Jie irgi nori žinoti DABAR.

  10. @Petras Gedvilas
    Gerb.Petrai, Jūs tai vadinate „ledai pajudėjo”??? Žadėta: TIK PAPRAŠYKIT – IR GAUSIT. Taigi eilinį kartą gavot… tipišką „biurokratinį atsirašinėjimą”.Gali pagalvoti, kad iki šiol niekas nieko neprašė ir nereikalavo :), o gal jau pamiršote LKLMS kreipimąsi ir tą nulinį atsakymą iš ŠMM.. Pažiūrėkit dar kitą Z.N. pasiūlymą: ar tiktų, jei kalbėjimo dalis būtų vasarį-balandį? Išverčiu į paprastą kalbą: MES SUKŪRĖME JUMS š.. DOKUMENTĄ, DABAR NETURIME ŽALIO SUPRATIMO, KAIP JĮ VYKDYTI, TAD PALAUKITE VASARIO, O GAL GEGUŽĖS… Ugdymo procesas, į kurį integruojamas kalbėjimas, prasidėjo jau šiandien, ŠIANDIEN, Poderienė buvo žadėjusi, kad visą informaciją ir vykdymo tvarką gausime IKI RUGSĖJO. Tad kas čia vyksta dabar? Ką reiškia tas naivus iki kvailumo klausimas, ar mums tiks balandžio mėnuo kalbėjimui vykdyti. Aišku, kad netiks.
    O dėl vidurinio ugdymo programų, tai kitų dalykų mokytojai jau seniausiai, nuo kovo ar gegužės, turi vidurinio ugdymo programos projektus, sudalyvavo konkurse jų sklaidai organizuoti. Lituanistams vėl kaip tam paskutiniam paršui… (tikriausiai žinote). Kokie konkursai gali būti, kai nėra ką skleisti ir niekas už tai neprisiima atsakomybės? Prašyta leisti atidėti projekto skelbimą iki liepos 15 d., dabar rašo- iki rugsėjo vidurio, o bus lapkričio vidury – na ir kas? Žodžio krizė ir sąžinės devalvacija – štai pagrindinės problemos.

  11. Ledai lyg ir pajudėjo, yra šiokia tokia reakcija. Štai ką rašo gerb. Zita Nauckūnaitė:

    „Lituanistų miestelio“ laiškas pirmiausia buvo adresuotas ŠMM Ugdymo turinio, UPC ir NEC vadovams. Kiekviena institucija jau sprendžia jai pavaldžius klausimus. Mano dubliavimas niekam nereikalingas – štai Jums iš karto ir „biurokratinis susirašinėjimas”…

    Dėl PUPP’o organizavimo – nors tai ir neįeina į mano pareigas – sužinojau tik tiek, kad PUPP’as dar nėra privalomas, kad iki sausio 10 d. turi būti pareiškiamas apsisprendimas, o tvarką toliau nustatys ir skelbs NEC’as.

    Mano galvos skausmas – Vidurinio ugdymo BP. Projektas bus paskelbtas rugsėjo viduryje. Tada numatomos kelios konsultacijos su rajonų mokytojais

    .

  12. Kad tik kas nors mus išgirstų… Ačiū ryžtą, už gebėjimą telkti visus lituanistus draugėn…

  13. Pasiūlymų teikti nespėjau, bet džiugina gerb.Petro operatyvumas. Lauksim atsakymo.

  14. Pritariu šiam laiškui. Galbūt galima įdėti punktą dėl vienerių metų lietuvių kalbos kurso apimties rengimo mokyklos ar savivaldybės lygmeniu negalimumo – bus daug mokinių, kuriems pasikeitė mokytojas ar mokykla ir nesutampa ugdymo turinio išdėstymas. Ačiū už operatyvumą!

  15. Koreguočiau 6 punktą: „Kodėl visi šie klausimai nebuvo išspręsti dar pernai”, taip: Kodėl klausimai dėl PUPP nebuvo išspręsti dar praeitų mokslo metų pabaigoje, kad rugsėjo 1-ąją lituanistai pasitiktų ramūs ir saugūs dėl savo darbo.

Parašykite komentarą