Pateikiu vienos lektorės siūlymą – kokie turėtų būti literatūrinio rašinio lyginamosios ( ne analitinės) pastraipos rašymo žingsniai, pačią pastraipą, kelis patarimus literatūriniam raašiniui. Tai detalus pranešimo konspektas.
4 Comments on “Literatūrinis rašinys- iš seminaro 2011-11-23”
Parašykite komentarą
Tik prisijungę vartotojai gali komentuoti.
@Regina Dilienė
Seminaro autorės – ne Licėjaus mokytojos: lietuvių kalbos mokytoja ekspertė
Daiva Stukienė, lietuvių kalbos mokytoja ekspertė Audronė Janickienė, lietuvių kalbos mokytoja ekspertė Aldona Šventickienė. Pastraipos pavyzdys pateiktas D.Stukienės iš mokinio rašinio, kuri pateikė tik vienos – lyginamosios – pastraipos pavyzdį. Tai ne analitinė pastraipa. Mokiniams taip ir pasakiau – tai tik vienas iš galimų pastraipos modelių. Gerb. Stukienė tiesiai ir pasakė, kad rėmėsi anglų literatūroje aprašyta lyginamąją pastraipa, nes mes neturime patys savo literatūrinio rašinio jokios metodikos. Gruodžio mėnesį GŽ turėtų pasirodyti Z.Alaunienės straipsnis apie literatūrinį rašinį.
@Lina
Suprantu, kad pats principas konstruoti pastraipą yra neblogas, tačiau juk yra geresnių būdų, labiau atitinkančių temą ir lit. rašinio žanrą. Baisu, kad vaikams parodytas toks variantas jiems atrodys labai geras ir visur tinkamas – negi paskui permokysite… Manau, kad daug veiksmingiau dėmesį pirmajame pastraipos sakinyje – teiginyje sukoncentruoti į temą ir gal net kontekstus, pavyzdžiui, rašyti apie vieną iš pagrindinių Renesanso idėjų – dėmesį žmogui, ypač visapusiškai asmenybei, gebančiai aukotis dėl visuomeninių idealų. Tada pateikti pavyzdžius, galima lyginti lietuvių ir užsienio autorių vaizduojamas asmenybes, o po to vėl grįžti prie temos pasakant, kuo tos iškeltos veikėjų ypatybės renesansiškos, t.y. skiriasi nuo Viduramžių.
Visai nesupratai idėjos įžangoje pateikti du pasirinktus rašytojus…
Manau, kad tokie nusikalbėjimai atsirado iš to, jog Licėjais bakalaureato mokytojos pavažinėjo už projekto pinigus po Lietuvą ir, kaip pripažino pati Z.Nauckūnaitė, pasidalijo SAVO darbo patirtimi, kuri nieko bendra neturi su egzamino literatūriniu rašinio išmanymu. Licėjus tikrai , kaip ir Anglijoje, per egzaminą rašo LYGINAMĄJĄ analizę (jos struktūra duota anglų vadovėliuose), o mes – literatūrinį rašinį.
@Regina Dilienė
Na gal, bet pats pastraipos struktūros parodymas, tarkim imant kaip atskirą, be rašinio temos – geras, mokiniui aiškiau. Pati išbandžiau jau su vienuoliktokais.
O man keistai tas lyginimas atrodo… Rašinio tema – „Renesanso idėjos XVIa. literatūros kūriniuose“, o raskite jūs tame rašinyje pristatytas ir panagrinėtas renesanso idėjas. Nėra!