Kūrybiškumo pamokos, arba ko trūksta lituanistams?

2011 m. liepos 1 d. švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius įsakymu Nr. V-1197 patvirtino Brandos egzaminų ir įskaitų programas, pagal kurias nuo 2013 metų bus organizuojami ir vykdomi brandos egzaminai ir įskaitos. Šiuo įsakymu ministras dar kartą akivaizdžiai pademonstravo, kad šuo loja, o karavanas eina – programos patvirtintos, nors lituanistų, IT specialistų, istorikų, fizikų ir kitų dalykininkų priekaištai programoms nesiliovė (matyt, dėl to visos diskusijos tuoj pat po patvirtinimo buvo ištrintos iš Ugdymo plėtotės centro (UPC) tinklalapio).

Paskutinieji turbūt pasidavė lituanistai, dar pačioje birželio pabaigoje Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų sąjungos (LKLMS) vardu nusiuntę ministrui, Valentinui Stundžiui, Kęstučiui Kaminskui, Giedriui Vaideliui, Loretai Žadeikaitei, Vaidui Baciui ir Nidai Poderienei laišką, kuriame rašė, jog LKLMS, apsvarsčiusi lietuvių kalbos įskaitos, lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzamino programos projektus, nepritaria jiems dėl daugelio esminių dalykų.

Atsakymą nuo N.Poderienės lituanistai gavo, tačiau jis, kaip mokytojai sako, pasirodė vazoninis. Ministerijos specialistė ne tik nepaisė aritmetikos (50 proc. padidėjusį vertintojų poreikį ji aiškino kaip dvigubai daugiau), ne tik neatsakė į pateiktą klausimą, iš kur imti tiek rašymo valandų, bet ir niekaip nenorėjo pajusti skirtumo tarp dviejų sąvokų: remtis literatūra ir remtis NURODYTA literatūra.

Visas Reginos DILIENĖS straipsnis – „Dialoge“.

Visas „Dialogo” nr., kuriame yra šis straipsnis:

DIALOGAS_29_0818

Autorius Petras Gedvilas

Svetainės administratorius

Peržiūrėti visus įrašus, kuriuos parašė Petras Gedvilas →

39 Comments on “Kūrybiškumo pamokos, arba ko trūksta lituanistams?”

Komentarai Išjungti.