Kaip dirbti XI klasėje: ciklais ar „senoviškai”?

Kolegė „Prašymuose” rašo:

Teko girdėti įvairių nuomonių dėl darbo su 11 klase. Vieni moko ciklais [kalbos ugdymas- visas ciklas, po to literatūra- renesansas, barokas ir t.t.], kiti- kaip seniau[1 sav. pamoka kalbai, kitos- literatūrai]. Būtų įdomu sužinoti, kaip reikia dirbti iš tikrųjų. Ačiū.

Manau šia tema galėtume padiskutuoti išsamiau 😉

Autorius Petras Gedvilas

Svetainės administratorius

Peržiūrėti visus įrašus, kuriuos parašė Petras Gedvilas →

15 Comments on “Kaip dirbti XI klasėje: ciklais ar „senoviškai”?”

  1. Ačiū, mielosios, kad PRADŽIUGINOT, nes daug metų kaip kokia idiotė šturmavau, tik neaišku ką…
    Juk rezultatas ne nuo to priklauso: kurie rašė „rašliavas”, tie ir baigė rašydami „rašliavas”…

  2. Pradėjau kalbos ugdymo ciklą,tai ir kapstinėjamės.Literatūros dar nelietėm,o ir naujųjų vadovėlių laukiam…Mokiniai nemotyvuoti,pratinu prie savos sistemos;jiems iki dešimtos klasės visiškai neaiškinta apie pastraipos struktūrą-va, taip būna,kai gauni visai ne savo ugdytus vaikus.Kai kas lengvai leidžia dienas,o kai kas turi padirbtuosius dailinti ir prisiimti atsakomybę…

  3. Dirbu, kaip parašė Petras… Nežinau, ar taip geriausia mokiniams, bet man taip paprasčiau…

  4. @Reda
    Rašykit ne visą rašinį, o pastraipą. Rašinių, kuriuos rašysime klasėje, suplanavau tris. O taip kursim pastraipas, braižysim keturis kampus.

  5. Planą pasidariau ciklais, bet pastebėjau, kad labai dažni teminiam plane samprotavimo(ar literatūriniai) rašiniai… Kartais net kas 4 ,5 pamokos… Jaučiu -apsikasim, bet gal ką nors sumąstysiu kitaip;)Taikysiu globalųjį vertinimą ir pan.
    O kaip pavyko Jums suplanuoti? Kiek kontrolinių per metus?

  6. Norėtųsi kalbai skirti daugiau dėmesio,bet esame priversti integruotis į literatūros erdvę.Kai grąžinu darbus,išrenku klasės klaidas.Tada diktuodama žodžių diktantus bandau įkalti į galvas svarbių,gražių,nuolat vartosenoje figūruojančių žodžių rašybą.Atsivarau prie lentos ir dvyliktokus,liepiu aiškinti skyrybą.Drastiškos priemones gelbsti…Linksma…

  7. Pradėjau dirbti ciklais ir aš, Privalomą modulį ( aš iš mažumų 🙂 ), o vėliau – renesansas ir kt.

  8. Aš integruoju viską, kas integruojasi: kalbą, literatūrą, istoriją, tikybą, menus. Šįmet su trečiokais gimnazistais dar nepasiėmėm iš bibliotekos vadovėlių – ačiū, kad priminėte 🙂 Jeigu kas bijo, kad taip neišmokysime gramatikos, tai: 1) yra tokių vaikų, kurie vis tiek neišmoks… 2) rašome absoliučiai kiekvieną pamoką – tai sakinį, tai pastraipą. Kai ką nors diktuoju, prašau susakyti skyrybos ženklus.

  9. Kolegai absoliučiai pritariu. Dirbu labai panašiai, ypač raštingumo atžvilgiu. Svarbiausia kiekvienam pašalinti individualias spragas, o kalbą tik integruoti su literatūra.

  10. Kaip dirbti iš tkrųjų?.. 😎 Taip, kaip mokytojui atrodo geriausia, kaip jo mokiniai geba geriau įsisavinti einamą medžiagą 🙂 Aš dirbu ciklais. Pagrindas- literatūra, bet į ją integruoju ir raštingumą, ir kalbinį ugdymą. Laikausi nuostatos- iki 11 klasės mokiniai išmoko rašyti, tad užsimerkiu ir nebekišu nosies ne į savo daržą 🙂 Svarbiausius kalbos dalykus aptariame per rašinių grąžinimo pamokas, visada pasakau, ko reikia pasimokyti savarankiškai („pakartoti”). Kalbėjimo ugdymui skiriu atskirus ciklus, bet jie susiję su literatūra ( samprotaujame temomis, susijusiomis su vertybėmis). Be to, turiu modulį, bet ir jis yra samprotavimo ugdymui. Tik jei matau poreikį, tada dar skiriu vieną kitą pamoką (iš rezervo) papildomai skyrybai ar rašybai…
    Nežinau, gal blogai darau, kad taip dirbu, bet man taip patinka 🙂 Ir mokiniams geriau 🙂 Ir beveik nedirbu su vadovėliais 🙂

Komentarai Išjungti.