APIE LITERATŪROS /KULTŪROS vietą samprotavimo rašinyje

Iš vertintojo užrašų


Gimtosios kalbos brandos egzamino reikalavimai samprotavimo rašinio turiniui apima
ir literatūrinę/kultūrinę patirtį, ir literatūrinius/kultūrinius argumentus: skaičiuojama, kurią teksto
dalį sudaro kultūrinė patirtis ir kiek tinkami ir svarūs yra argumentai iš literatūros/kultūros. Štai čia
ir kyla didžiausios darbų vertinimo problemos.
Literatūra – dialogo partneris samprotaujant, tačiau literatūra negali atstoti gyvo, tikro
gyvenimo, ji gali tik tą gyvenimą apibendrinti, atrasti dėsningumus ir taisykles. Ir tai yra viena iš
literatūros funkcijų. Kaip tai vyksta, galime patyrinėti skaitydami L.Donskio straipsnio „Liūdesys
dėl epochos ir užmirštos išminties klodai“ ištrauką. Kad būtų lengviau kalbėtis ir susikalbėti, atskiri
segmentai straipsnyje sunumeruoti.