Pamokų skaičius pagal naująją vid.ugd. programą

Mokytojas  Marius Mikalajūnas rašo:

Atsižvelgdamas į mokytojų prašymus, siunčiu Lituanistų sambūriui ir Sąjungai tuos savo skaičiavimus. Galite skelbti savo svetainėse, galite neskelbti – aš savo viešai duotą pažadą įvykdžiau, savo požiūrį išsakiau. Nusiunčiau ir UPC’ui, jis neskelbė, jau atsirado ir nauja projekto redakcija. (Viskas greičiau kinta, negu kad aš skaičiuoju 🙂 )
Jeigu kokia skaičiavimo klaida pasitaikė, tikiuosi, pataisys mokytojai. Akivaizdu viena – skaičiuoti pamokas reikia, nes, mano požiūriu, turinys turi derėti su konkrečiu laiku, o ne ugdymo plane numatytu.
Pagarbiai Marius

Pamokų skaičius_MM

10 Comments on “Pamokų skaičius pagal naująją vid.ugd. programą”

  1. Aš dar leisiu sau atostogauti iki rugpjūčio… Bet neramu, nes vis tiek reikės pradėt dėlionę…

  2. Pradėjau dėliotis medžiagą apie Renesansą, baroką ir pamačiau, kad be išsamių antikos studijų – nė iš vietos. „Radviliada” parašyta hegzametru, visa stilistika – metaforos, sakinių struktūra – perimta iš antikos autorių. Matau, kad teminiu aspektu reikės akcentuoti kelias temas: 1. Lietuvos vaizdas, gamta (vėliau lyginti su Maironiu, A.Mickevičiumi);
    2. patriotizmas; garbė, kaip asmens ir valstybės santykis (sieti su istoriniu kontekstu, ieškoti tų ir dabarties laikų kontekstų panašumo);
    3. literatūra, kaip atminimo ir garbės saugotoja („Radviliada” skirta Radvilai Rudajam).
    Dėl asmenybių, reprezentuojančių epochą, tai nesuprantu, kodėl sąraše nėra Radvilos Rudojo. Aš kalbėsiu apie visą Radvilų giminę amžių tėkmėje.

  3. Aš irgi galvoju planavimą pradėt nuo ištakų – absurdiška tikėtis, kad kad kultūros ir literatūros visumos vaizdas mokinių galvose susiformuos savaime. Patirtis rodo, kad nuolat prisimenant ir kartojant kultūros epochas jie šiek tiek gaudosi. Man tas vientiso kultūros raidos vaizdo išsaugojimas atrodo labai svarbus ir planuodama žadu būtent ant šio kurpalio „mauti” teminius koncentrus. Mariaus darbas labai palengvins mūsų dėliones. Nuoširdžiai ačiū!

  4. Dar kartą peržiūrėjau Mariaus planą ir supratau, kad pamokų reikės dar daugiau, nei Marius nurodė – juk nepradėsite kurso nuo Renesanso, reikės pakartoti (?) visa, kas iki jo buvo – mitologija, tautosaka, antika, viduramžiai… Be to, egzamino programa, orientuota į vienintelę rašymo užduotį, aiškiai sako, kad itin svarbu išnagrinėti teminį – probleminį kiekvieno kūrinio aspektą, kitaip rėmimasis literatūra tiesiog neturės prasmės – bus nulis… Taigi pridėkite dar teminį nagrinėjimą: namai, šeima, meilė, darbas, tėvynė, valdovas, pareiga, vyras ir moteris, maištas, Dekalogas ir t.t. (bent būtų pateiktas temų sąrašas…)

  5. Net konferencijos metu paprašius, kad rengėjai tai padarytų, žinoma, neužmiršdami ir ruošimosi kontroliniams, jų vykdymui ir klaidų analizei skirtų pamokų, reakcijos nesulaukta – labai patogu negirdėti…

  6. Yra ir „anos” pusės planai, tik jie tiek nerealūs ir net su tokiomis skaičiavimo klaidomis, kad staugti norisi. Užtat Mariaus planus UPC ir ATSISAKĖ skelbti, kad jie realūs…

  7. Ačiū Mariui už reikalingą triūsą. Kalėdų proga leisiu sau pasvajoti: juk pirmiausia valandas suskaičiuoti turėtų programų rengėjai. Tikiuosi, kad padarė. Tai kodėl nepaskelbia viešai? Kaip to išprašyti?

  8. Kolegos, atkreipkite dėmesį į šį Mokytojo Mariaus darbą, išsaugokite jį savo kompiuterio dokumentuose – bent jau planuojant kitų metų 11 kl. darbą jis bus neįkainojamas…

Komentarai Išjungti.