MLA vadovėlis 9 kl. I dalis

Nepriklausoma iniciatyvinė grupė „Mokyklinės lituanistikos alternatyvos“ (MLA) siūlo nemokamą elektroninę literatūros mokymo priemonęskirtą dirbti su 9 kl. mokiniais pagal atnaujintą pagrindinio ugdymo programą.
Prisegtame dokumente rasite medžiagą 23 pamokoms. Laikomasi programoje nurodytų kūrinių eiliškumo (Vandos Juknaitės „Išsiduoti. Balsu“, Ericho Marijos Remarko „Trys draugai“ Vydūno „Žmogus ir tėvynė“, Sigito Gedos „Giesmė apie pasaulio medį“, Ričardo Gavelio „Jauno žmogaus memuarų“ 12 laiškas, Henriko Radausko „Dainos gimimas“, Oskaro Vaildo „Doriano Grėjaus portretas“, Džeko Londono romanas „Martinas Idenas“, Igno Šeiniaus romanas „Kuprelis“).
Mokymosi priemonė paruošta remiantis atidaus ir lėto skaitymo koncepcija, akcentuojant gilų teksto analizės lygmenį, daugiausiai dėmesio skiriama privalomiems programoje nurodytiems autoriams. Vieno didesnės apimties (romano) kūrinio aptarimui skiriama bent 4 pamokos. Stengiamasi apimti visus teksto lygmenis (konteksto santykis su tekstu, teksto loginis lygmuo (temos, idėjos, problemos), taip pat pasakotojo/lyrinio subjekto santykis su vaizduojamu pasauliu, pasakojimo būdai, veikėjų charakteristikos ir santykis su pasakotoju).
Užduotys sukurtos siekiant ugdyti aukštesniuosius lyginimo, siejimo, analizės, kritiško vertinimo gebėjimus. Derinamos tradicinės teksto suvokimo užduotys su netradiciniais samprotavimo tekstų žanrais (prašoma parašyti personažo kalbėjimo būdą atitinkantį asmeninį laišką, samprotavimo pobūdžio straipsnį, FACEBOOK komentarą ar TWITTER žinutę ir pan.). Siūloma mokiniams skirti kūrybines užduotis: laikomasi mokymo pavyzdžiu idėjos (ne tik pateikiamos užduočių formuluotės, bet ir pavyzdžiai, kaip jas reikėtų atlikti). Literatūrą siūloma sieti su fotografija, šiuolaikine reklama, kinu.
Tai pirma šios mokymo priemonės dalis. Iki gruodžio mėnesio ketinama parengti antrą dalį, kurioje bus pateikti siūlymai, kaip dirbti su tautosakos tekstais bei kitais prie 4 temos IV tema. „Dialogas su tradicija: mitas, tautosaka, literatūra nurodytais“ kūriniais.  Yra paruošta ir mokytojo knyga, kurioje pateikiami orientaciniai atsakymai į teksto suvokimo klausimus. Joje atsakymai pateikiami ne kaip instrukcija, bet kaip pagalbinė priemonė, kuri leis lengviau organizuoti diskusiją klasėje, provokuoti mokinius diskutuoti.
Jeigu susidomėjote šia mokymo priemone ir norėtumėte gauti mokytojo knygą, susisiekite su mumis elektroniniu paštu: [email protected] Kilus techniniams nesklandumams (pvz., neveikia nuorodos) taip pat būtinai rašykite.
 
Siūlome prisidėti prieš šio leidinio kūrimo ir tobulinimo: labai prašome siųsti pastabas, pasiūlymas ir komentarus apie pastebėtus netikslumus ar klaidas. Labai padėsite tobulinti šios mokymosi priemonės kokybę.

Pagarbiai

MLA komanda

Autorius Petras Gedvilas

Svetainės administratorius

Peržiūrėti visus įrašus, kuriuos parašė Petras Gedvilas →

10 Comments on “MLA vadovėlis 9 kl. I dalis”

  1. O gal kas žinot, kur II dalį rasti. Seniai turėjau 9 kl, tai nesidomėjau.

  2. MLA vadovėlis-tikrai reali pagalba mokytojui. Ačiū iniciatoriams ir rengėjams

  3. Ačiū. Aš mėgstu popierinį variantą, atsispausdinau. Mokiniams pateikiu elektronines kūrinių nuoradas. Dėkui.

  4. Ačiū. Labai reikalinga, nes kol kas mokytojai palikti patys sau blaškytis po įvairiausius vadovėlius ir interneto platybes. Ne paslaptis, kad ir iš savo kišenės, kurioje ir taip ne per gausu.

  5. Labai labai gera priemonė; motyvuojančios, intriguojančios ir paaugliams pritaikytos užduotys.

Komentarai Išjungti.