Vidurinio ugdymo programos projektas vėl keičiamas

Mielieji, lapkričio 29 d. paruoštas naujas vidurinio ugdymo programos projektas, daug kartų sudėtingesnis ir didesnės apimties nei mūsų nagrinėtas ir PRITARTAS(?), kaip ten bebūtų su tuo pritarimu ar nepritarimu, bet mus mausto iš esmės. Tekalba skaičiai ir faktai: Jūsų nagrinėtame projekte NEATSITIKTINAI nėra gebėjimo nr. 1.3. Dabar tas gebėjimas reikalaus IŠMANYTI 12 epikos žanrų, 4 dramos žanrus, žinoti – 8 lyrikos žanrus. Iš viso – 24 žanrus!!!Kai kurių žanrų kūrinių su žiburiu nerasime privalomame literatūros sąraše, o juk išmanymui reikia perskaityti ne vieną tokio žanro kūrinį…

Mūsų mokiniai privalės GEBĖTI KURTI 9 žanrų negrožinius kūrinius ir bent 7 žanrų grožinius kūrinius, tarp kurių – novelė, esė, apybraiža, drama, kino scenarijus (o juk žodis kinas šioje programoje tabu!). Taigi, pasirinkimas egzaminui – begalinis…

21 Comments on “Vidurinio ugdymo programos projektas vėl keičiamas”

  1. Sveikinu, kolegos, – turime jau septintąjį – gruodžio 17 d. – programos variantą 🙂 🙂 🙂
    Kada baigsis tas viduriavimas?..

  2. Puikus Reginos Norkevičienės straipsnis ką tik išėjusiame „Gimtojo žodžio” numeryje! Gal kaip nors galima jį plačiau paviešinti (nepažeidžiant autorinių / leidėjo teisių)?

  3. Jau ir ŠEŠTAS programos variantas yra – šiame visiškai nauja yra pasiekimų lygių skiltis. Ko ji verta, pažiūrėkite patys.

  4. Trūksta žodžių apibrėžti savo būsenai pamačius visa tai (net nesuvokiu, kaip tai būtų galima pavadinti). Ir išvis kas čia darosi? Ar beverta gilintis ir ką nors komentuoti? Gaišti laiką, studijuoji projektus, patiri neigiamų emocijų, vos ne stresą… pasirodo, be reikalo. Teisingai darė kai kurie kolegos, kurie dar net nebuvo matę siūlomo projekto. Nuoširdžiai gaila jūsų pastangų, gerb. Regina ir kiti, kurie buvote tokie aktyvūs diskusijų dalyviai…
    O kaip jums egzaminų tvarkaraštis? Įskaitos per atostogas (gal dar nieko, pamokos nenukentės, o abiturientai turi būti sąmoningi ir dirbti per atostogas), užsienio kalbų egzaminai per mokslo metus pamokų sąskaita, kaip supratau.

  5. O vis tik reiktų paklausti rengėjų, kodėl jie kūrė dar vieną „genialų” projektą, jei taip aktyviai skelbė, kad antrajam apskrityse pritariama, kad jis be priekaištų… Akivaizdus vieno absurdo pridengimas kitu. Gal jiems kiekybė, o ne kokybė svarbu?..

  6. nemoku rašyti eilėraščių, novelių, dramų, kino scenarijų. Nesugebu. Ką daryti? Kaip nemokšai išmokyti kitus?

  7. @Reda
    Redai: ir ką? ką papasakojo? Ką pažadėjo? Ir apskritai – gal vėl bus vojažai po visą respubliką su nauja programa? Europos Sąjungos pinigėlių gal dar atliko, gal dar ne visi paimti… Pamatysit – ir konsultantai bus, nors visi sakėme, kad nereikia.

  8. Tai kad neišgėręs tos jų „filosofijos” nesuprasi… Vyras įpylė 50 gr. „Bobelinės”, bet vis tiek nesuprantu: 1.3. punktas liepia gebėti „modeliuoti atskirus kūrinio komponentus į prasmingą visumą”. . „Modeliuoti” – tai kurti, jungti, daryti modelį, o „komponentai” atrandami analizės būdu. Modeliavimas ir analizė – du priešingi veiksmai, tai ką man/mokiniui daryti – jungti ar skaidyti? Ir kas yra tie „kūrinio komponentai”?
    Toliau – žr. 1.4.2. sako, kad mokinys turi įžvelgti, kaip raiškos elementai sudaro prielaidas skirtingai kūrinį perskaityti; bet juk ne raiška lemia skirtingą perskaitymą, o skirtingos interpretacijos mokyklos, skirtingos filosofijos ir pan. Pavyzdžiui, ne raiška man leidžia pasaką „Eglė žalčių karalienė” perskaityti šeimos santykių aspektu, mitologiniu aspektu, tautosakiniu aspektu, vyrų-moterų skirtingų prigimčių ir charakterių aspektu – tai juk čia tie G.Petty minimi „akiniai”, kuo čia dėta raiška???
    Dar gražesnis punktas 1.5. , jis reikalauja gebėjimo aptarti, kaip kūrinyje gali būti iškreipta autoriaus biografija!!! Šitą tai aš supratau: pavyzdys – Biliūno „Brisiaus galas” ir „Vagis” – juk Biliūnas niekada nenušovė nei Brisiaus, nei vagies, vadinasi, iškreipė savo biografiją minėtose novelėse 😀 😀 😀
    Norite dar ar jau užteks?

  9. Kas čia daros?… 😎 Sakyčiau, kad melagių dienos pokštas, bet kad dar tik gruodžio 1- oji 😎 Kam tie svarstymai buvo reikalingi? Kiek dar bus tų projektų?
    Kas dieną po naujieną 😎

  10. !!!!! Manau, kad filologijos studijų universitetuose neliks – dėstytojus atleis ir pinigėlius sutaupys. Juos atiduos mums, nes pagal naują programą mes ir kūrėjus, ir tekstų analitikus išugdysim… Cha cha cha… Pasidžiaukim…

  11. Išmanyti dar kaip išmanyti… Bet kurti!? Novelę, eilėraštį, dramą… 😀 Ar programos rengėjai bent suvokia dramos žanro specifiką?.. Retas rašytojas ryžtasi imtis dramos dėl žanro sudėtingumo. O čia mat jaunuosius dramaturgus ruošime 😀

  12. Laukiame įspūdžių iš programos skaitymo :D. Tikimės, kad tais įspūdžiais pasidalinsite ir konferencijoje. Beje, jei kalbėsime apie PRITARIMĄ, manau, nesiginčysite, kad dabartiniams programos projektui pritarimo nedavėte…

Komentarai Išjungti.