Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų sąjunga 2013 m. rugsėjo – lapkričio mėnesiais inicijuoja projektą „INTEGRUOTO UGDYMO GALIMYBĖS 11 – 12 KLASĖSE. METODINĖS REKOMENDACIJOS “. Planuojama sudaryti metodinę priemonę, skirtą pirmiausia lietuvių kalbos ir literatūros mokytojams, dirbantiems 11-12 klasėse ir norintiems integruoti savo dalyką su kitų disciplinų ugdymo turiniu. Leidinį sudarytų integruotos pamokos, diferencijuotos ir probleminės užduotys, trumpalaikių ir ilgalaikių projektų pavyzdžiai ir kt. Šios priemonės galėtų realizuoti įvairius ugdymo organizavimo metodus ir būtų skirtos akademinių ir praktinių polinkių mokiniams.
Manytume, kad integruotas ugdymas prasmingiausias tuomet, kai jo turinys meniškas, kai jo ašis formuoja vertybių sistemą, o tai labiausiai būdinga humanitarinėms disciplinoms, ypač literatūros mokymui. Tad grožinė literatūra, mūsų manymu, turėtų tapti pagrindu, bandant sieti atsiskleidžiantį jos turinį su kitais mokomaisiais dalykais – etika, istorija, daile, filosofija, teatru, psichologija, matematika, informacinėmis technologijomis, muzika – ir leistų naujai, netradiciškai ją įvertinti.
Kita vertus, nykstant bendrajam (skaitymo ir rašymo) bei kultūriniam mokinių raštingumui būtų tikslinga prie siūlomų integracijos priemonių pateikti dalykinę pagalbą (dažniau pasitaikančios kalbos kultūros klaidos, terminų, sąvokų ir jų pavojingų linksnių kirčiavimas) kitų mokomųjų dalykų mokytojams.
Visas skelbimo tekstas:
Informacija apie projektą: