Esmė paprasta kaip ir viskas Lietuvoje – egzaminą moksleiviai laikys jau po metų, o egzamino užduočių pobūdis, konkrečių reikalavimų „svoris“, mokymo metodika ir net darbų pavyzdžiai vis dar nežinomi! Ir tai egzaminas, kuris vienintelis skaičiuojamas į visas studijų programas, todėl kalbėti apie jo rezultatų per didelį sureikšminimą ar atsimušinėti frazėmis, jog ruošiamės gyvenimui, o ne egzaminui, nesąžininga – egzaminas ir yra to gyvenimo dalis. Netgi labai svarbi.
http://www.ekspertai.eu/2013-uju-lietuviu-kalbos-egzaminas-vis-dar-miglose/
Regina, pavydžiu juodai, kad nevertinsite 🙂 o aš kol kas priežasties neturiu… o kokių fantazijų gali rasti geriau nereikia… kalba apie Škėmos „Baltą drobulę”, o galvoje turi „Altorių šešėly”, tai sužinai, kad Garšva buvo kunigu, kuris emigravo ir dirbo liftininku, o Elena nebegalėdama jo laukti 18 metų nusprendė nusinuodyti 😀 ŠEDEVRAS 😀
@Rima_va
Visiškas užsiknisimas su literatūros kūrinių interpretavimu. Pirmiausia, tai nežinai, kuris iš pateiktų trijų autorių yra pasirinktas iš sąrašo, nes visi sąrašiniai; kuris – „antras” programinis (?) kūrinys, o kurie priklauso lit. rašinyje teiginių pagrindimui… Tai svarbu, nes fakto klaidos PASIRINKTAME pagr. kūrinyje gali anuliuoti kriterijų – nulis… Be to, mūsų vaikučiai be galo išradingi – tokių „faktų” prigalvoja, kad pasiusi beieškodamas ir besvarstydamas – o gal?… Tarkim, rašo apie Lietuvoje veikusias (nerašo kada) slaptas ir neslaptas draugijas, užuominų apie kurias randame „Altorių šešėly”… Dar labiau užknisa visokiausių istorinių peripetijų aiškinimas – aš juk ne istorikė, negaliu patikrinti nei faktų, nei interpretacijų! AŠ 2013 M. DARBŲ NEVERTINSIU!Meldžiu Dievo, kad vertinimas būtų tik didžiuosiuose centruose, o ne savivaldybėse.
Regina, jei, kaip sako norma, dėl klaidų sunku suprasti sakinį, mintį, teksto dalis nesuvokiama, rašiau 0. Ir labai daug nulių buvo, nes jaučiausi neįgali suprasti ištisus teksto gabalus… Juokavau, kad gal kokių ilgalaikių atostogų eiti, nes nepajėgsiu vertinti kitąmet. Kitakalbių darbuose ir buvo problema, ką žymėti – gramatika ar stilius? Nerimą kelia mintys, kaip mokyti literatūrinio rašinio, kad pakaktų argumentų, kad jie būtų svarūs, kaip išvengti turinio perpasakojimo…. jau imu net sapnuoti…
@Rima_va
Rima, o kaip vertinote kitakalbių stilių? Tarkim, pažymiu 2 – 4 gramatikos klaidas, nes nederinamos gramatinės formos, o ką daryti su stiliumi – juk aš to sakinio beveik nesupratau? Lietuviukams kimbame prie žodžio tikslumo, aiškumo, o kitakalbiai rašo paukščių kalba – bet juk tai gramatika…
Ir dar vieno nesuprantu – kodėl patys kitakalbiai meluoja, kad jiems naujosios programos ne per sunkios? Juk tokių komentarų buvo ir mūsų Miestelyje… Ką mes norim apgauti?
Ačiū, Regina, ir už tiek. Gal pavyks iki Kauno atlėkti, nes lapkritį amačius normas „pasistos” plaukai ir apims isterija, kaip prikelti arklį, kuris jau nepaeina, ir nuvesti jį iki egzamino… o dar jis ir peršokti egzamino kartelę turės… kaip jūsų vienam komentare buvo rašyta – vertinant kitakalbius net globaliai raštingumas buvo 0, turinys, kai reikia remtis privalomu autoriumi, – apie kažką, bet maždaug Donelaitis dirbo sunkiai raydamas „Metus”, tai ir išaukštino tokiu būdu darbą:) arba lažas teikia būrams malonumą:D oi, apsaugok, viešpatie (net nedrįstu rašyti didžiąją raide, nes nežinau, į kurį kreipiuosi:D ), nuo būsimo egzamino.
@Rima_va
Atsakysiu tiek, kiek pati suprantu: manau, kad rezultatai mokykloms skelbiami nebus, nes, viena, čia buvo TYRIMAS, skirtas vertinimo normoms kurti ir tobulinti, kita – darbai vertinti pagal tris skirtingas instrukcijas su skirtingu taškų skaičiumi, skirtingu kriterijų svoriu, todėl kažkokio bendro rezultato būti negali. Labai gaila ir apmaudu, kad projektas nenumato paruošti jokios metodinės medžiagos mokytojams :(… Vertinimo normos bus tik lapkričio mėnesį :(.
LKLMS (Lietuvių klb. ir lit. mokytojų sąjunga) rugsėjo pabaigoje Kaune planuoja neeilinį suvažiavimą su 3 val. seminaru apie bandomojo egzamino pamokas. Kviesime dalyvauti :)))
Regina, gal žinote, ar bus koks tų darbų vertinimo rezultatų aptarimas? Sukome galvas taisydami, labai norėtųsi žinoti, kokios išvados, prielaidos, net ir dėl vertinimo normų redakcijų priimtos. Juk kažkaip reikės dirbti – egzaminas laukia…. net šiurpas krato pagalvojus.
Bandomasis egzaminas rodo, kad kol kas nemokama rašyti literatūrinio rašinio. Ką kaltinti? Ar ne UPC PRIVALO paruošti visą medžiagą, paaiškinti reikalavimus ir jų svorį?
… Vaikai tiesiog rašo tai, ką žino apie autorius – pradeda nuo gimimo metų, baigia mirties. Tema apskritai ignoruojama, todėl turinio vertinimas nulinis. Samprotavimai irgi kažkokie „nesveiki” – niekuo nesiskiria nuo taip vadinamo literatūrinio rašinio.
Didžiuokimės savimi,jog esame kūrybingi,sąžiningi,išmintingi:įvairiose situacijose randame išeitį,išmokome gudrauti mokinį,neskausmingai apeiname … .Bet kiek šitaip tęsis?
Logiškas ir teisingas straipsnis žmogaus, dirbančio mokykloje. Tie privalomi autoriai – mistika, tamsa, o mes, mokytojai, jaučiamės kaip paskutiniai mulkiai, negalintys savo mokiniams aiškiai pasakyti, ko iš jų ir mūsų norima.
Jie (jos) ne kurti. „Apkursti“ patogu tada, kai nežinai, kaip ištaisyti tai, ką pridirbai. Be to, yra dar vienas būdas išvengti nepatogių klausimų – staigi amnezija 🙂
Noriu tik pritarti mintims. Apmaudu, bet kurti tie, kurie turėtų išgirsti.
,,Dideli žmonės”? Tai greičiau keisti personažai, kurių nuopelnai švietimo sistemai , švelniai tariant, yra dar labai neaiškūs. Juk nieko nėra pavojingesnio už nenusisekusius reformuotojų darbus.
Tie „dideli žmonės” viską skaito, daugiau nei mes manome, o reaguoja ne taip, kaip norėtume. Todėl svarbu, kad nepabijotume bent pakomentuoti gerus straipsnius – tai būtų akstinas ir redakcijoms domėtis tam tikromis temomis.
Mintys teisingos, tik, deja, jų „dideli žmonės” nei skaito, nei girdi, turbūt ir esmės suvokti nenori. Ar pamiršote: šuo loja – karavanas eina…
Šaunuolė autorė !
Aišku ir teisinga.
Labai taiklus straipsnis.