Problemų pribrendo jau per daug… Gal jas išdėstom laiške, pasirašom „Mokytojai iš ‘Lituanistų miestelio” ir pasiunčiam bent keliais adresais: Žadeikaitei, Poderienei, UPC direktoriui. Kažką daryti juk reikia.
O štai tokį laišką šįryt parašiau švietimo skyriaus specialistams ir vedėjui :):
Daugelio lituanistų vardu norėjau paklausti, kur rasti informaciją apie naujojo PUPP tvarką, ypač apie kalbėjimo dalies integravimą į ugdymo procesą. Ugdymo procesas mokyklose prasideda nuo rugsėjo 1 d. Mokytojai iki šios datos turi parengti ilgalaikius teminius planus ir juose numatyti PUPP kalbėjimui skirtą laiką. Kaip tai padaryti, jei informacijos nėra? Kaip žinoti, kas ir kaip vertins šią PUPP dalį, kur ir kaip tas vertinimas bus fiksuotas? PUPP programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. sausio 8 d.įsakymu Nr.V-55, parašyta tik tiek:
LIETUVIŲ GIMTOSIOS KALBOS
PAGRINDINIO UGDYMO PASIEKIMŲ PATIKRINIMO PROGRAMA 11. Viešojo kalbėjimo gebėjimai (pateikiama Programos priedo 1 lentelėje) tikrinami ir įvertinami 10 klasės mokymosi proceso metu: 11.1. mokinys, mokytojo padedamas, renkasi temą, kaupia reikalingą medžiagą iš įvairių šaltinių (grožinės ir mokslinės literatūros, žiniasklaidos, statistikos ir pan.) ir rengiasi viešajam kalbėjimui; 11.2. mokytojas su mokiniu numato viešojo kalbėjimo atsiskaitymo laiką per lietuvių kalbos pamokas arba kitu metu (konferencijoje, minėjime ar kitame renginyje); 11.3. mokinys pasitaręs su mokytoju gali rinktis atsiskaitymo formą – pranešimą, prezentaciją literatūros, kultūros tema; 11.4. dalies žodžiu (viešojo kalbėjimo) atsiskaitymas organizuojamas mokyklos numatyta tvarka.
|
Kitas klausimas – kodėl ŠPC tinklalapyje nėra iki liepos 15 d. žadėto bendrosios programos 11-12 kl. projekto? Visų dalykų mokytojai raginami teikti pastabas ir siūlymus, o lituanistai vėl nieko neturi, apie šią išskirtinę situaciją tylima.
Pagarbiai
Regina Dilienė, lietuvių kalbos mokytoja ekspertė
Džiugu, kad yra tokių operatyviai veikiančių pedagogų. Pagarba. Dabar belieka sulaukti atsakymo ir tikėtis, kad jis bus nors truputį informatyvus ir aiškus…
Na, tepabando man taip pasakyti 🙂
O šiaip tai nejaučiu jokio nerimo nei baimės- paprasčiausiai pažiūrėsiu, ar tikrai gyvename demokratiškoje valstybėje…
Neabejokite, Angele, atsakymo sulauksime, tik neaišku, KOKS bus tas atsakymas. Po LKLMS laiško į ŠMM vienam žmogui, mus tik pažįstančiam, liepta iš darbo išeiti arba mus užčiaupti 🙂 Kaip Jums toks atsakymas 🙂
Laiške patys svarbiausi klausimai išsakyti, dabar laukiame atsakymo. Ar sulauksime?
Labai džiaugiuosi tokiu operatyvumu ir entuziazmu. Pritariu viskam šimtu procentu.
Laiškas jau parašytas ( http://www.kalbam.lt/?p=1631 ), išsiųsime.
!!!
Dėl vertinimo. Mokykla nei mokytojas niekaip negali susikurti savų kalbėjimo vertinimo normų, nes PUPP programoje pateikiama viso patikrinimo matrica procentais, o ne taškais. Vadinasi, kalbėjimo dalies taškų skaičius priklausys nuo bendro PUPP užduoties taškų skaičiaus. Matrica visada eina kaip sudedamoji PUPP visos užduoties dalis, o užduotį rengia NEC sudaryta komanda. Užduotis ir jos matrica parengiama prieš pat patikrinimą, t.y. tik pavasarį 🙂 🙂 🙂
Pritariu Angelei, pasirašykite: “Lituanistų miestelio” mokytojų vardu – Petras Gedvilas 🙂 🙂 🙂 ; aišku, prieš tai reikėtų parašyti situaciją, kad lituanistų internetinio puslapio mokytojai kelia štai tokius klausimus xxx ir SKUBIAI prašo paaiškinimų.
pritariu
@Vytautas Staugas
Gerai sugalvota dėl pasirašymo, o apskritai tai problemų milijonas ir dvi…
Jei gerai supratau, tai viena mokytoja, gal gegužės ar birželio mėn. buvusi Panevėžyje, susitikime su Poderiene, sakė, jog ŠMM atstovė pareiškė, kad ir vertinimą susikurs… mokytojas, kad gal vienų atsakinėjimą sudarys 50 proc. kalbėjimas ir 50 proc. dalyvavimas kitų kalbėjime, o gali būti tik kalbėjimas ir t.t. ir pan. Kažkoks chaosas. O ką daryti su kalbėjimu per kitų dalykų pamokas ir konferencijas – kas ir už ką tokiu atveju vertins? O kaip su kontrole – juk ir egzaminus, ir PUPP kažkas kontroliuoja, ar kontroliuos ir kalbėjimo dalį?
Tai aišku – lituanistų iniciatyvinė grupė ir nuoroda į tinklapį, kas jiems tos pavardės – ne tame svoris 🙂
Pritariu Angelei, pasirašykite: „Lituanistų miestelio” mokytojų vardu – Petras Gedvilas 🙂 🙂 :); aišku, prieš tai reikėtų parašyti situaciją, kad lituanistų internetinio puslapio mokytojai kelia štai tokius klausimus xxx ir SKUBIAI prašo paaiškinimų.
Pasirašom lituanistai iš „Lituanistų miestelio”( solidžiau), juk ir valdininkai neretai pasirašo ŠMM…
Tai va, kaip pasirašyti?
Gal tiesiog po laišku paminėti konkrečias pavardes? Tų, aišku, kurie sutiks. ,,Lituanistų miestelio” dalyvių vardu lyg ir rizikinga- lankytojų daug, daugelis iš jų tyli, neaišku, kokios pozicijos laikosi. Aišku, galima pasielgti drastiškai, prisiminti seną poskį: ,,Tyla reiškia sutikimą”…
Tai nekalbėkim, rašykim… kaip rašymą padaryti bendru, visuotiniu, kur ir kokiu būdu pasirašyti… ar kiekviena mokytojų grupė patys rašo – susitarkim ir veikim…. d
Manau, kad 11.4 punkto reikalavimas sukurti tvarką ir tos tvarkos pareikalavimas iš mokyklos – pati geriausia prevencija nuo amžino vadovų bambėjimo, kad vėl tiems lituanistams kažkas negerai; visiems tinka, visi viską turi, o lituanistai kažko purkštauja. Tegul dabar purkštauja mokyklos vadovas.
Sakote, numes metodinei grupei? O mes mokykloj panaikinome metodinę grupę 🙂 🙂 :), nes neatsiranda kvailių, dirbančių ne savo darbus už dyką… Šiuo atveju jokia grupė tvarkos nesukurs, nes TIKRAI nėra tam reikalingos informacijos. Kai bus žinoma, kas vertins, pagal kokius kriterijus vertins, kaip reikės vertinimą fiksuoti, tada galima ir apie mokyklos bendrą tvarką pagalvoti, ypač jei yra dešimt dešimtokų klasių 🙂
Ir apskritai, aš manau, kad turime kuo greičiau apsispręsti ir parašyti tą laišką/ us . Turime pagreitinti tą vėžlišką procesą, motyvuodami, kad mums reikia pristatyti planus, gal net priminti, kad kitą savaitę prasideda pamokos.
Nesu pavaduotojas, bet, ačiū, kad atkreipėte dėmesį. Nebūtina užimti aukštą postą (šiltą kėdutę), kad išsiaiškintum vieną ar kitą dalyką. Pirmadienį iškart pakišiu 11.4 punktą- tegu suka galvas 😀 Ir , be abejo, akcentuosiu, kad man reikia tos tvarkos, nes turiu iki rugsėjo 1 d. pristatyti planus. Na, nebent ,,numes” tą reikalą spręsti metodinei grupei.
Yra dar vienas aspektas – jei čia yra direktorių pavaduotojų, gal jie paaiškins, ką reiškia: „11.4. dalies žodžiu (viešojo kalbėjimo) atsiskaitymas organizuojamas mokyklos numatyta tvarka”?
Kas sukuria tą tvarką? Kaip ji fiksuojama dokumentuose?
Aišku, kad tvarka turi būti jau sukurta iki rugsėjo 1 d., nes juk tada prasideda ugdymo procesas. Kaip elgsitės savose mokyklose? Iš ko tos tvarkos aprašo reikalausite?
Šiandien su kolege kaip tik apie tai kalbėjom.Labai atsibodo SMM numestas metodas „Pasidaryk pats”. Aišku, pasidarysim, tik baisu, kad po kurio laiko nepasirodytų kitokių nurodymų. Manau, būtina rašyti.
@Petras Gedvilas
Man itin patiko klausimas: „Ar apskritai dirbu?” 🙂 🙂 🙂
Aš irgi pritariu. Suprantu laikmečio situaciją, sudėtingumą, bet kodėl tas neliečia kitų dalykų mokytojų?.. Ir argi nuodėmė paklausti? Perfrazuoju viesiems žinomo, bet ne visiems autoriteto, poeto mintis: ,,Koks žmogus gražus: klausiantis ar klausantis?” Atsakymą palieku pamąstymui…
Šiandien buvau konferencijoje, vedėja akcentavo:,,Kiekvieno mokytojo paklausti, kas aš? Ką dirbu? Kaip dirbu? Kodėl? Ar apskritai dirbu?” Jei kažkas privalės to paklausti mūsų, argi mes irgi negalime paklausti :,,Kaip dirbti, kaip planuoti, jei dar nežinome (to ar ano)”?
Pritariu abiem rankom…
Skaičiau ir Jūsų ankstesnį laišką… Jūs ne tik šauni, bet ir drąsi! Ačiū…
P.S. Tik ar neatsitiks taip, kaip su programomis 10 kl.? Juk visi čia esantys tyli…