Čia rašykime visus savo pastebėjimus apie valstybinio egzamino rašymo dalies saprotavimus ir interpretacijas.
Skaitomiausi įrašai
Autorius Regina Dilienė
Peržiūrėti visus įrašus, kuriuos parašė Regina Dilienė →One Comment on “2011 m. VBE rašymo užduočių išklotinės”
Komentarai Išjungti.
Tema „Kaip apie meilę kalbama lietuvių kultūroje?”
Atkreiptinas dėmesys, kad tema yra ARGUMENTUOJAMOJO, o ne aiškinamojo tipo, tad būtinai reikalauti iš mokinio pozicijos arba polemikos NEGALIMA. Tai reiškia, kad mokinys jau įžangoje gali pasirinkti poziciją ir ją toliau tik įrodyti PAVYZDŽIAIS. Argumentuojamojo tipo tekste pastraipos gali neturėti užsklandų, pasibaigti pavyzdžiu, visa pastraipa gali būti skirta tik pavyzdžiams ir pan. {Pamenate, per seminarus mes turėjome vieną tokį darbą apie liūdesį – manau, visi aptarėte to teksto struktūrą}. Problema, kaip visada 🙁 , ta, kad nė viename iš 3 alternatyvių kalbos vadovėlių nėra aptartas argumentuojamojo tipo tekstas, dar blogiau – argumentavimas painiojamas su parėmimu (faktais, konkrečiais pavyzdžiais, statistika ir pan.)!
Dėl turinio, tai čia daug variantų. Manau, praktiškiausia būtų pritaikyti SOLO taksonomiją ir vertinti rašinį pagal aspektų kiekį, gylį arba sąsajas tarp nagrinėjamų aspektų, arba priežastinių ryšių parodymą, o ne bandyti atspėti, ką mokinys privalėjo parašyti.