Modulio programa rašoma 11 klasės mokiniams, kurie laikys lietuvių kalbos valstybinį brandos egzaminą

Šis modulis – konkreti pagalba jam, kad mokiniams nereikėtų samdytis korepetitorių, todėl laukiu motyvuoto mokinių darbo.

Tikslai

formuoti mokinio vertybines nuostatas;
ugdyti asmens komunikacinę kompetenciją.

Uždaviniai

Mokant šio dalyko bus ugdomi tokie moksleivių gebėjimai:

Suformuluoti teksto problemą, pagrindinę mintį;
Atpažinti autoriaus reiškiamą požiūrį ir pateiktus argumentus;
Kritiškai vertinti autoriaus reiškiamą požiūrį ir pateiktus argumentus;
Atpažinti vartojamas stilistines figūras, rasti tekste jų pavyzdžių, paaiškinti paskirtį;
Skaitomuose tekstuose atpažinti lietuvių ir visuotinės kultūros ženklus, paaiškinti jų prasmę;
Aptarti skaitomų tekstų kalbinės raiškos ypatumus, individualumą.
Formuluoti hipotezes, analizuoti, argumentuoti, daryti išvadas.
Tikslingai atrinkti, susieti, apibendrinti skirtingų šaltinių informaciją.
Rašyti paisant samprotaujamojo teksto tipo reikalavimų.
Rašyti tekstą paisant pagrindinių teksto komponavimo reikalavimų: įvadinė pastraipa, dėstymo pastraipos, siejamosios pastraipos,
apibendrinamoji pastraipa.
Rašyti laikantis pastraipos sandaros reikalavimų.
Rašyti tekstą paisant bendrųjų stiliaus reikalavimų ir išlaikant stiliaus vientisumą.
Paaiškinti teksto ir jo dalių loginę sandarą ir prasminius ryšius;

Ugdydami šiuos gebėjimus moksleiviai gilins žinias , nes per lietuvių kalbos pamokas tam neužtenka laiko.

Didaktinės nuostatos

konkretizuoti ir individualizuoti mokomąją medžiagą;
taikyti aktyvius mokymo būdus, padedančius mokiniams savarankiškai aiškintis, atrasti, vertinti, diskutuoti, ginant savąjį požiūrį;
skatinti bendravimą ir bendradarbiavimą;
laikytis sistemiškumo nuostatos;
mokyti suvokti klaidas savarankiškai, skatinti apmąstyti savo mokymąsi, suvokti mokymosi tęstinumą. Brandinti mokinio asmenybę.