Dante Alighieri „Pragaras“ (pamokų planas)

Trukmė 1-2 pamokos

Tikslai:

aptars pagrindines Dante Alighieri „Pragaras“ idėjas ;
sukurs pragaro schemą, apimančią devynis ratus, nurodys, kokie nusidėjėliai kuriame rate
kenčia;
nurodys, kaip galima gauti atleidimą už nuodėmes jų sukurtoje pragaro schemoje

Pamokos medžiaga

Popierius, rašikliai, pieštukai.
Dante Alighieri „Pragaras“ tekstas
Kompiuteris
Projektorius

Pamokos eiga

Pamokos pradžioje aptariamos pagrindinės kūrinio idėjos. Padedama mokiniams suprasti,
kad autorius , Dante Alighieri , teigia, jog prieš gaunant atleidimą , žmogui turi būti sunku
žiūrėti į blogį tiek pasaulyje, tiek savo elgesyje. Tik susidūrę su vidiniu blogiu, žmonės gali
pažinti save. Dante sako, kad žmonės neturėtų galvoti, kad jie kelionėje yra vieni, jie turi
vadovą, kuris padeda. Dantę kelionėje į pragarą lydi poetas Vergilijus.

Aptariama pragaro sandara:
o Limbo, kuriame žmones laukia, kur pateks, ar į rojų, ar į pragarą.
o Gašlūs, godūs, šykštūs. Šie trys ratai yra silpnumo nuodėmės. Tai labiausiai žmogui
kenkiančios nuodėmės.
o Rūstūs, eretikais (tie, kurie išdavė kitus), ir žiaurūs. Šie trys ratai yra blogybės
nuodėmės. Šie nusikaltimai buvo iš anksto apgalvoti .
o Klaidinantys ir klastingi. Pastarieji du ratai yra išdavystės ir pasididžiavimo
nuodėmės, laikomos blogiausiomis iš visų. Šėtonas, Dievo išdavikas, yra blogio
įkūnijimas.

Kad mokiniai susidarytų vizualinį įvaizdį, kaip Dante įsivaizdavo pragarą, galima
pademonstruoti pirmuosius pragaro vaizdus, ypač atkreipti dėmesį į scenas, kuriose
vaizduojamas pirmas ir paskutiniai du ratai.
„Pragaro“ ir kitų dalių iliustracijos,
sukurtos įvairių dailininkų.

Padalinkite klasę į grupes po tris ar keturis mokinius. Paaiškinkite, kad kiekviena grupė,
remdamasi asmenine patirtimi, turi sukurti pragaro schemą,. Patys mokiniai nusprendžia,
kurios nuodėmės priklauso kuriam pragaro ratui. Jei mokinių manymu Dantės „Pragaro“
ratai yra tinkami, jie gali jais naudotis. Mokiniai pasirenka vadovą ir naudodami „ minčių
lietų“ parenka bausmę už nuodėmes, moralinį nuodėmės išpirkimą.