Kolegė Laimutė Muliarčikienė dalijasi autorine atviros integruotos pamokos medžiaga:
Kauno rajono Garliavos vidurinė mokykla
Atvira integruota lietuvių kalbos, muzikos ir anglų kalbos pamoka 10 klasėje;
mokytojos – L.Muliarčikienė, A.Janušaitienė ir A.Sinkevičienė
2013-01-29
Pamokos tema. Salomėja Nėris – poetė neoromantikė
Uždavinys. Susipažinę su S.Nėries biografija, pasiklausę eilėraščių skaitymo trimis kalbomis bei analizės, padainavę ir atlikę individualias užduotis lietuvių ir anglų kalbomis mokiniai pamokos pabaigoje gebės nurodyti 3 – 5 neoromantizmo bruožus, būdingus S.Nėries poezijai.
Kontekstas. Mokiniai susipažinę su neoromantizmo bruožais, skaitę ir analizavę šiuos neoromantikų kūrinius: B.Brazdžionio ir J.Aisčio eilėraščius, A.Vaičiulaičio romaną „Valentina“.
Pusė klasės mokinių buvo susiskirstę į grupes (1. literatūros kritikai, 2. vertėjai, 3. dailininkai) ir namuose iš anksto atliko darbus.
Pamoka vyksta lietuvių kalbos kabinete, kuriame yra multimedija.
Laikas | Mokytojo veikla | Mokinių veikla | Darbo formos, užduotys mokiniams |
1 min. | Skelbia pamokos tikslą ir uždavinius, susodina mokinius grupėmis. | Klauso mokytojo aiškinamų tikslų ir uždavinių, susėda grupėmis pagal nurodymus. | Mokytojo aiškinimas. |
1 min. | Pristato ir aptaria mokinių vertinimą. | Gavę vertinimo lapelius, išklausę mokytojo komentarus, klausia, jei kyla neaiškumų. | Mokytojo aiškinimas, klausimo – atsakymo metodas. |
3 min. | Pakviečia padainuoti dainą pagal S.Nėries žodžius. | Dainuoja. | |
5 min. | Trumpai pristato S.Nėrį, prašo mokinės pristatyti namų darbą (literatūros kritikų grupė). | Mokinė pristato iš anksto paruoštas pateiktis apie S.Nėries gyvenimą ir kūrybą. Kiti mokiniai klausosi, gali užduoti klausimus. | Monologinis mokinės kalbėjimas, atsakymai į mokytojos ir mokinių užduotus klausimus. |
10 min. | Komentuoja mokinių (literatūros kritikų grupės) atliktus darbus, įvertina žodžiu. | 4 mokiniai pristato pasirinkto eilėraščio analizę (pateiktys). Kiti mokiniai klausosi, lapuose atlieka užduotis (pildo lenteles). | Monologinis mokinių kalbėjimas,savarankiškas darbas. |
12 min. | Komentuoja mokinių (vertėjų grupės) atliktus darbus, įvertina žodžiu. | Mokiniai pristato eilėraščių vertimus į anglų ir rusų kalbas.Kiti mokiniai lapuose atlieka užduotis anglų kalba. | Monologinis mokinių kalbėjimas,savarankiškas darbas. |
3 min. | Pakviečia trečios grupės mokinius (dailininkų grupė) pristatyti savo kūrinius. | Mokiniai pristato savo piešinius pagal S.Nėries eilėraščius, juos komentuoja, atsako į draugų ir mokytojos klausimus. | Mokinių pristatymai, klausimas – atsakymas. |
5 min. | Apibendrina pamoką. | Atlieka užduotį lapuose. | Savarankiškas darbas. |
2 min. | Pakviečia mokinius įsivertinti darbą pamokoje. | Pildo lenteles lapuose. | Savarankiškas darbas. |
3 min. | Pakviečia padainuoti dainą, pagal S.Nėries žodžius. | Dainuoja. |
………………………………………………………………………………………………………………………………
(mokinio pavardė, vardas)
EILĖRAŠČIŲ ANALIZĖ
1. Užpildykite lentelę.
Eil. Nr. | Eilėraščio pavadinimas | Neoromantizmo bruožai |
1. | „Alyvos“ | 1………………………………………………………………………………………… 2………………………………………………………………………………………..
3. |
2. | „Diemedžiu žydėsiu“ | 1……………………………………………………………………………………….. 2………………………………………………………………………………………..
3. |
3. | „Ant laukinio žirgo“ | 1………………………………………………………………………………………… 2……………………………………………………………………………………………
3. |
4. | „Aš nenoriu mirti“ | 1………………………………………………………………………………………….. 2……………………………………………………………………………………………
3. |
2. Užbaikite sakinius:
Labiausiai man patiko S.Nėries eilėraštis…………………………………………………………..,
(Įrašyti eilėraščio pavadinimą)…………………………
nes……………………………………………………………………………………………………………………
(nurodyti priežastis)
Manau, analizuoti eilėraštį labiausiai pavyko…………………………………………………….,
(nurodyti mokinės, pristačiusios pateiktis, vardą)
nes……………………………………………………………………………………………………………………
(nurodyti priežastis)
APIBENDRINIMAS / SUMMING-UP
S.Nėris – poetė-neoromantikė, nes
- ……………………………………………………………………………………………………………………
- ……………………………………………………………………………………………………………………
- ……………………………………………………………………………………………………………………
- ……………………………………………………………………………………………………………………
- ……………………………………………………………………………………………………………………
S. Nėris is a neo-romanticist because
- ……………………………………………………………………………………………………………………
- ……………………………………………………………………………………………………………………
- ……………………………………………………………………………………………………………………
- ……………………………………………………………………………………………………………………
- ……………………………………………………………………………………………………………………
ĮSIVERTINIMO LENTELĖ / SELF-ASSESSMENT SHEET
Taip / Yes |
Ne / No |
Truputį / A little |
|
1.Ar pamoka buvo įdomi? | |||
2. Ar sužinojau ką nors nauja? | |||
3. Ar buvau aktyvus? | |||
4.Ar sugebu savarankiškai išanalizuoti eilėraštį? | |||
5.Žinau keletą faktų apie S.Nėrį. | |||
6. Ar sugebėčiau išversti eilėraštį į užsienio kalbą? | |||
7. Have I learnt the definition of neo-romanticism? | |||
8. Have I learnt any new English words? | |||
9. Do I remember at least two characteristic themes of neo-romanticism? | |||
10. Would I be able to read a poem Riding a wild horse without any spelling mistakes? |
Siųstis medžiagą:
Ačiū, Laimute.