Rašyti šį straipsnį paakino neseniai išgirsta mano mokinės replika: „Mokytoja, kodėl Jūs mums neduodate labai gerų rašinių pavyzdžių? Mūsų darbais naudojatės, juos jau skaito Vilnius, Kaunas, Klaipėda, o mes kitų mokyklų mokinių darbų negauname. Tai neteisinga. Kaune dėstytoja I.Stepukonienė abiturientams skaitė ir nagrinėjo geriausius rašinių pavyzdžius, ir tokių darbų, pasirodo, yra, tik mes nieko negauname!“
Kadangi šiuos skaudžius žodžius ištarė geriausia mano mokinė, suskubau ieškoti tų tobulų rašinių – tokių, kurie per nemokamus seminarus KTU buvo išplatinti visos šalies moksleiviams. Paaiškėjo, kad nemaža grupelė mūsų gimnazistų tuose seminaruose dalyvavo ir gąsdinimus, kad nematę pavyzdinių rašinių neišlaikys egzamino, girdėjo…
Ką gi, skubu „taisytis“ – suradau tą tobulą rašinį: pasirodo, jo tobulumas aptartas ir leidinyje „Gimtasis žodis“, ir virtualioje lituanistų mokykloje „Lituanistų avilys“ (abiem atvejais darbą vertino dr. Z.Nauckūnaitė), tik štai sutikti su tokiu vertinimu neketinu! Daugiau nei 10 metų dirbusi VBE vertintoja – nuo eilinės vertintojos iki Apeliacinės komisijos narės – iš karto matau, kad šis vaiko darbas turi daugybę esminių trūkumų ir yra labai vidutinis.
__________________________
Visas Reginos Dilienės, lietuvių kalbos mokytojos ekspertės, VBE vertintojos, straipsnis „Dialoge”: http://www.dialogas.com/laikrastis/2013/19/vbe-rasiniu-vertinimas-su-kriminalo-prieskoniu/
@murrmius
Dar kokia loterija!
Perskaičiau rašinį ir straipsnį – išsigandau. Mes, mokytojai, o labiausiai mokiniai esam bandomieji triušiai. Kaip vertins darbus, jei vienam vertintojui tas pats rašinys yra aukščiausios įverties, o kitam – tik vidutinis… Kaip mokyti, kad įtikt abiem? Egzaminas bus loterija?..