Salomėja Nėris – poetė neoromantikė (atvira integruota lietuvių kalbos, muzikos ir anglų kalbos pamoka 10 kl.)

Kolegė Laimutė Muliarčikienė  dalijasi autorine atviros integruotos pamokos medžiaga:

Kauno rajono Garliavos vidurinė mokykla

 

Atvira integruota lietuvių kalbos, muzikos ir anglų kalbos pamoka 10 klasėje;

mokytojos – L.Muliarčikienė, A.Janušaitienė ir A.Sinkevičienė

2013-01-29

Pamokos tema. Salomėja Nėris – poetė neoromantikė

Uždavinys. Susipažinę su S.Nėries biografija, pasiklausę eilėraščių skaitymo trimis kalbomis bei analizės, padainavę ir atlikę individualias užduotis lietuvių ir anglų kalbomis mokiniai pamokos pabaigoje gebės nurodyti 3 – 5 neoromantizmo bruožus, būdingus S.Nėries poezijai.

 Kontekstas. Mokiniai susipažinę su neoromantizmo bruožais, skaitę ir analizavę šiuos neoromantikų kūrinius: B.Brazdžionio  ir J.Aisčio eilėraščius, A.Vaičiulaičio romaną „Valentina“.

Pusė klasės mokinių buvo susiskirstę į grupes (1. literatūros kritikai, 2. vertėjai, 3. dailininkai) ir namuose iš anksto atliko darbus.

Pamoka vyksta lietuvių kalbos kabinete, kuriame yra multimedija.

Laikas Mokytojo veikla Mokinių veikla Darbo formos, užduotys mokiniams
1 min. Skelbia pamokos tikslą ir uždavinius, susodina mokinius grupėmis. Klauso mokytojo aiškinamų tikslų ir uždavinių, susėda grupėmis pagal nurodymus. Mokytojo aiškinimas.
1 min. Pristato ir aptaria mokinių vertinimą. Gavę vertinimo lapelius, išklausę mokytojo komentarus, klausia, jei kyla neaiškumų. Mokytojo aiškinimas, klausimo – atsakymo metodas.
3 min. Pakviečia padainuoti dainą pagal S.Nėries žodžius. Dainuoja.
5 min. Trumpai pristato S.Nėrį, prašo mokinės pristatyti namų darbą (literatūros kritikų grupė). Mokinė pristato iš anksto paruoštas pateiktis apie S.Nėries gyvenimą ir kūrybą. Kiti mokiniai klausosi, gali užduoti klausimus. Monologinis mokinės kalbėjimas, atsakymai į mokytojos ir mokinių užduotus klausimus.
10 min. Komentuoja mokinių (literatūros kritikų grupės) atliktus darbus, įvertina žodžiu. 4 mokiniai pristato pasirinkto eilėraščio analizę (pateiktys). Kiti mokiniai klausosi, lapuose atlieka užduotis (pildo lenteles). Monologinis mokinių kalbėjimas,savarankiškas darbas.
12 min. Komentuoja mokinių (vertėjų grupės) atliktus darbus, įvertina žodžiu. Mokiniai pristato eilėraščių vertimus į anglų ir rusų kalbas.Kiti mokiniai lapuose atlieka užduotis anglų kalba. Monologinis mokinių kalbėjimas,savarankiškas darbas.
3 min. Pakviečia trečios grupės mokinius (dailininkų grupė) pristatyti savo kūrinius. Mokiniai pristato savo piešinius pagal S.Nėries eilėraščius, juos komentuoja, atsako į draugų ir mokytojos klausimus. Mokinių pristatymai, klausimas – atsakymas.
5 min. Apibendrina pamoką. Atlieka užduotį lapuose. Savarankiškas darbas.
2 min. Pakviečia mokinius įsivertinti darbą pamokoje. Pildo lenteles lapuose. Savarankiškas darbas.
3 min. Pakviečia padainuoti dainą, pagal S.Nėries žodžius. Dainuoja.

………………………………………………………………………………………………………………………………

(mokinio pavardė, vardas) 

EILĖRAŠČIŲ ANALIZĖ

 1. Užpildykite lentelę.

 

Eil. Nr. Eilėraščio pavadinimas Neoromantizmo bruožai
1. „Alyvos“  1………………………………………………………………………………………… 2……………………………………………………………………………………….. 

3.

2. „Diemedžiu žydėsiu“  1……………………………………………………………………………………….. 2……………………………………………………………………………………….. 

3.

3. „Ant laukinio žirgo“  1………………………………………………………………………………………… 2…………………………………………………………………………………………… 

3.

4. „Aš nenoriu mirti“  1………………………………………………………………………………………….. 2…………………………………………………………………………………………… 

3.

 

 2. Užbaikite sakinius:

 

Labiausiai man patiko S.Nėries eilėraštis…………………………………………………………..,

(Įrašyti eilėraščio pavadinimą)…………………………

nes……………………………………………………………………………………………………………………

(nurodyti priežastis)

Manau, analizuoti eilėraštį labiausiai pavyko…………………………………………………….,

                                                                                                             (nurodyti mokinės, pristačiusios pateiktis, vardą)

nes……………………………………………………………………………………………………………………

(nurodyti priežastis) 

APIBENDRINIMAS / SUMMING-UP

 S.Nėris – poetė-neoromantikė, nes

  • ……………………………………………………………………………………………………………………
  • ……………………………………………………………………………………………………………………
  • ……………………………………………………………………………………………………………………
  • ……………………………………………………………………………………………………………………
  • ……………………………………………………………………………………………………………………

S. Nėris is a neo-romanticist because

  • ……………………………………………………………………………………………………………………
  • ……………………………………………………………………………………………………………………
  • ……………………………………………………………………………………………………………………
  • ……………………………………………………………………………………………………………………
  • ……………………………………………………………………………………………………………………

 

ĮSIVERTINIMO LENTELĖ / SELF-ASSESSMENT SHEET

Taip / Yes

Ne / No

Truputį / A little

1.Ar pamoka buvo įdomi?
2. Ar sužinojau ką nors nauja?
3. Ar buvau aktyvus?
4.Ar sugebu savarankiškai išanalizuoti eilėraštį?
5.Žinau keletą faktų apie S.Nėrį.
6. Ar sugebėčiau išversti eilėraštį į užsienio kalbą?
7. Have I learnt the definition of neo-romanticism?
8. Have I learnt any new English words?
9. Do I remember at least two characteristic themes of neo-romanticism?
10. Would I be able to read a poem Riding a wild horse without any spelling mistakes?

 

Siųstis medžiagą:

ATVIRAI PAMOKAI

 

Autorius Petras Gedvilas

Svetainės administratorius

Peržiūrėti visus įrašus, kuriuos parašė Petras Gedvilas →

One Comment on “Salomėja Nėris – poetė neoromantikė (atvira integruota lietuvių kalbos, muzikos ir anglų kalbos pamoka 10 kl.)”

Komentarai Išjungti.