Šią savaitę betaisant dvyliktokų rašinius kilo tokia idėja: per darbų aptarimo pamoką ant kiekvieno suolo padėsiu nušviestas VBE rašinio turinio vertinimo normas, mokiniai turi sėdėti po du, kiekviena pora atsitiktinai gauna po du rašinius (rašiniai tos pačios grupės, bet ne tos poros), perskaito ir gautame vertinimo lapelyje skiria taškus už du turinio aspektus (temą, pagrindinę mintį ir argumentavimą), tada apsikeičia rašiniais ir vėl padaro tą patį. Jei abiejų įvertinimai skiriasi, padiskutavę priima bendrą sprendimą. Tada lapelius su įvertinimais susirinksiu ir parašysiu, kiek taškų skyriau aš. Jei mano ir poros bendras sprendimas sutaps, tada laukia paskatinimas 🙂 – kaupiamieji taškai ar pridėtas papildomas balas prie kokio darbo. Pažymių į rašinių sąsiuvinius nerašau, kiekvienas mokinys turi atskirą rašinių vertinimo lapą, kuriame gali matyti dvejų metų (11-12 klasės) įdirbį, tad mokiniams patiems teks pasukti galvas.
Čia vertinimo lapelio pavyzdys: Rašinių vertinimo lapelis
Tokių darbų ir aš pateikiu bent kelis kartus per metus. Pirmuosius darbus mokiniai rašydami ant stalo gali turėti turinio vertinimo kriterijus. Žinoma, pagal juos jau būname išanalizavę du pasisekusius darbus ir du vidutinius arba ne į temą. Tai, manau, padeda mokiniams susivokti, kaip atskleisti temą, problemą. Šiais mokslo metais, ačiū mokytojai Adelei, jos paskatinta per teksto suvokimo klaidų taisymo pamoką, kad mokiniai ,,medituotų”į savo atsakymus, pasižymėjusi sau kiekvieno dvyliktoko atsakymus, jiems atidaviau netaisytus darbus ir atšviestus atsakymus; dirbo išsijuosę, vertinimai ir įsivertinimai, galima sakyti, sutapo.Tai manau, padeda dar kartą grįžti prie savo darbo, giliau pamatyti, ką ne taip suvokė, kokių klaidų darė skaitydami tekstą ir klausimus. Būtinai po atostogų išbandysiu Jūsų, Mokytoja Adele, sudarytą lentelę teksto suvokimo įsivertinimui. Tik, manau, kad ne visi mokiniai gali suprasti vertinimo kriterijus, teks dirbti individualiai. Tai bus dar kartą puiki proga mokiniams priminti, ko iš jų reikalaus per egzaminą. Jūsų sudaryta lentelė- idealus variantas, kaip priversti mokinius reflektuoti įsavo darbų klaidas. Ačiū. Pagarbiai Stasė.
Aš irgi panašiai praktikuoju. Mokiniai bent žino, ko iš jų norima vertinant. Juo geresni mokiniai vertina, juo tiksliau ar net griežčiau. O plaukiojantys sėkmingai plaukioja ir šioje veikloje…
Panaus žaidimas.
Bent kartą per metus mokiniai pagal vertinimo kriterijus rašo samprotavimo rašinio ar interpretacijos ( tik rašytos namuose) recenziją.
Recenzentų siūlomą įverinimą, jei argumentuotai buvo vertinta, įrašau prie kaupiamųjų. Esu įrašiusi ir į dienyną – pasaulis neapsivertė.
Pažymiu vertinu recenziją.
Ir vertinimas nebūtinai turi sutapti su mano vertinimu. Svarbu, kad būtų argumentuota, įtikinta.
Ačiū už naują sumanymą -tikrai paįvairins mokymą/si…