Gal šįryt ,,Lituanistų avilyje” skaičiau gerb. Z. Nauckūnaitės pasiūlymą (apklausą) dėl PUPP įvertinimo. Nelabai įsigilinau, bet pagalvojau, kad visi drauge galėtume šį pasiūlymą (pasamprotavimą) aptarti. Kad būtų aiškiau, cituoju gerb. Z. Nauckūnaitės mintis:
Pagalvojau, kad nėra labai teisinga, jog visas 100 proc. PUPP’o – vien tik už nurodytus atsiskaitymus 10 kl. antrame pusmetyje (viešasis kalbėjimas, rašymas, teksto suvokimas…, kalbos žinių taikymas). Paliekama daug erdvės atsitiktinumui ir tarsi jokio dėmesio neskiriama tam, kaip mokinys dirbo 5-10 kl.
Mano galva, į galutinį PUPP’o įvertinimą reikia įtraukti tų penkerių metų metinių pažymių vidurkį. Jeigu šią idėją palaikytumėte, bandyčiau ją kelti. Taip pat norėčiau pasitarti ir dėl to, kurią dalį iš 100 proc. tas metinių pažymių vidurkis turėtų sudaryti.
Taigi ką manote Jūs? Sutinkate ar ne? Pasitarkime, juk klausimas liečia mūsų vaikų likimą.
@Dalia
Tokias idėjas, kaip nuo penktos klasės vaiką gąsdinti egzaminais, gali skleisti tik žmogus, niekada mokykloje nedirbęs, nežinantis vaikų psichologijos. Jei tai būtų eilinio mokytojo pasvarstymai – tiek jau to, bet kai taip ima samprotauti valdininkas, kurio rankose ugdymo ir patikrinimų bei egzaminų programos, tai ima siaubas – o kas jeigu mes pro pirštus pažiūrėsime į tokias iniciatyvas, ir jos įgaus pagreitį? Kai švietime visiškas chaosas, kai kairė nežino, ką daro dešinė, – prakišti galima bet ką, svarbu tyla būtų.
Jūs pažiūrėkite, ką ministerija SĄMONINGAI daro su vidurinio ugdymo programos projektu – visi savo dalykų programas svarsto jau nuo pavasario, mes neturime nieko, net idėjos. Juk jas, tas programas, tuoj tvirtins, nes dalykinės asociacijos laimėjo konkursus programų sklaidai. Lituanistai negalėjo niekur dalyvauti, nes neturime programos projekto – ką skleisi?
Nepritarčiau minčiai, kad reikia nukenkminti ar jaudintis, kad penktokas dar negalvoja- kas bus po penkerių metų ( turės laiko susivokti, kai tiksliai žinos, jog yra numatyta tvarka). Rašyti pažymių vidurkį? Abejoju, patikrinimas būtinas – taip pasiruošia mokiniai psichologiškai, pasitikrina ir nemanau, kad tai yra atsitiktiniai pažymiai. Dar nemačiau stebuklo, kad turėjęs vos ketvertą po patikrinimo gautų 6 ar 7ar 8 ir t.t
Štai mes ir sugrįžome :D. „Rankraščiai nedega” (nors ir internetiniai), – sako vienas Bulgakovo romano veikėjas, ir jis teisus :D.
Tai būtų dar vienas šviet. sistemos absurdų…
Aš kategoriškai prieš tokį nesąmoningą p.Nauckūnaitės siūlymą.
Jau pabalsavau šiandien – visiškai nepritariu tokiam pasiūlymui. Tada būtų „nukenksminti” gabūs, bet nesimokantys vaikai, o laimėtų tos stropios vargo pelės, kurios savo uolumu užsidirba tą geresnį pažymį, bet yra vidutinių gebėjimų.
Penktokams pas mus net kelis mėnesius (gal net pusmetį) nerašomi pažymiai. Tik PP, NP ar kažkas panašaus. (Čia aš gal ne visai į temą)
Aš abejoju, ar penktokėlis, ar šeštokėlis jau galvoja apie kažkada būsimą PUPP-ą, nebent vėl mokytojai,suks galvas, o kaip vienam ar kitam padėt ateity…
@Aldute
Mes patys atrodytume apgailėtinai, jei penktoką pradėtume gąsdinti dešimtos klasės patikra. Juk yra fizinė branda, emocinė branda, psichologinė branda, pilietinė branda – ir visoms joms reikalingas skirtingas laikas. Mes dievai ar kas, kad norim žmogaus prigimtį pakeisti?
@Kleopas
Sakiau, kad aš šiandien pikta. 😀
O kam aiškinti? Reglamentuoti ir viskas 😀
Na kaip man šiandien penktokiukui paaiškinti, kad jam reikia galvoti apie tai, kas bus po 5 metų. O kaip tai paaiškinti 8, kai prasideda paauglystė ir dažnai krentama žemyn.
@zina
O gal kaip tik būtų paskata galvoti apie vertinimą, lauksiantį po kelių metų?
Mano šiųmetiniai dvyliktokai 8 klasėj turėjo dviem balais žemesnius vertinimus negu dešimtoj. Tokių buvo maždaug pusė. O patikrą išlaikė dar geriau negu dešimtos klasės vertinimai. Tai ką, baust juos? Juk 5,6, 7 tikrai negalvoja apie tai, koks vertinimas bus po kelių metų.
Neprofesionaliau dirbti turbūt neįmanoma. Atsiprašau, kad aš taip griežtai, bet kai žmogus sėdi tokioj kėdėj, tai labai lengvai gali tiek mums malkų priskaldyti, kad bus pragariškai karšta. Juk visa švietimo strategija nukreipta į vaiką, į tikėjimą jo galimybėmis. Net privalomą aštuntokų tyrimą neleidžia padaryti, o čia bausime vaiką, kad būdamas septintokas ar aštuntokas erzino mokytojus, bėgo iš pamokų ir nesimokė? Mano pačios sūnus, kai buvo 8-oje klasėje, iš fizikos turėjo 5. Dvyliktoj klasėj visi metiniai pažymiai buvo 9-10, fizikos VBE išlaikė per 90 balų ir įstojo į VU Fizikos fakultetą (paskui metė :D). Tai tik rodo, kad vaikas keičiasi. Tam jie ir mokosi, kad augtų, protingėtų, didžiausia padaužų penktokų klasė tapo mano mylimukais ir šįmet laikys PUPP – ar juos turėčiau vertinti pagal tai, kokie jie buvo penktokai???
čia tai mintis- aš už…
Arba tada daryti taip: sudedame visus metinius įvertinimus nuo 5 klasės ir išvedame vidurkį? Kam to patikrinimo?
O kodėl tada neįtraukt 11-12 kl metinių rezultatų į egzamino vertinimą???