Ką manote apie tai, jog parašytume straipsnį apie PUPP vertinimą? Juk iš VBE grįžę mokytojai rytoj ras dar ir netaisytus dešimtokų darbus, o NEC nesiteikia net paviešinti Vertinimo instrukcijos taisymų…
@arvida
Antradienį jau reikia viską suvesti į KELTĄ.
Pirmadienį grįžta vertintojai iš VBE. Jų dar laukia dešimtokų darbai. Įdomu, kokios taktikos laikysis NEC – ar pataisys vertinimo instrukciją, ar viską paliks savieigai. Mums Ranonytė šiandien susierzinusi pasakė, kad TURIME TEISĘ patys nuspręsti, kuriuos atsakymus įskaityti, nes čia atseit ne centralizuotas vertinimas. Beje, atsakymus į mūsų klausimus, cituoju, literatūrologai (!) formuluoja jau nuo ketvirtadienio, na, tikriausiai toms formuluotėms prireiks ir savaitgalio, jei ne daugiau, o gal ir visai kur ‘pasimes”, kad tik neišlįstų užduoties rengėjų visiškas bukumas – toks nemokėjimas skaityti teksto net tarp mokinių retai pasitaiko. Jeigu ką, tai klausimo apie VYRAUJANTĮ išorinį ar vidinį veiksmą atsakymas Instrukcijoje neteisingas: VYRAUJANTIS yra išorinis veiksmas, o svarbesnis (bet šito neklausė) yra vidinis veiksmas. Bet kaip vertinti tuos, kurie atsakė pagal instrukciją – jų atsakymas juk neteisingas, bet jei dideli dėdės ir tetos neskiria tokių dalykų, tai kaip bausti dešimtoką?..
Gal žinote iki kada NECUI reikia perduoti PUPP rezultatus?
Dar 8 klausimas nesąmoningas – prašo tikslo (vns.), o Vertinimo instrukcija sako, kad reikia nurodyti du tikslus, iš kurių vienas tiesiog išgalvotas. Aš konsultavausi su specialistais – jie patvirtina, kad čia akivaizdžios klaidos. Bėda ta, kad neįmanoma jų kaip nors ištaisyti… Laukiam oficialaus NEC atsakymo. Jaučiu, apsimes nesupratę klausimų…
@Regina Dilienė
Neturiu 10, net netaisiau. Bet pažiūrėjusi klausimus ir tekstą pagalvojau, kad nežinočiau, kaip atsakyti, kad ir kaip gėda. Dar kažkuris klausimas užkliuvo.
Kaip atsakote į pirmąjį teksto suvokimo klausimą??? Vertinimo instrukcijoj – pievos, nes tekste pasakotojas ir veikėjai – o ne vienas veikėjas – nesutampa, apskritai tekste nėra pasakojimo pirmuoju asmeniu „aš”!!! Apskritai teisingo atsakymo į tokį klausimą nėra ir būti negali – tekste daug veikėjų: berniukas, motina, tėvas, arklys… O pasakojama daugiausia III asmeniu, kai kur II asmuo arba sakinys beasmenis, tad subjekto – pasakotojo (AŠ) šiame tekste nėra ir nieko apie jį pasakyti negalima.
IŠRINKTIESIEMS ir KLAIDŲ daryti galima… Net gėdos nejaučia – neatsiprašo!
Kvailiausia, jog PUPP’o vertinimo lentelės niekas net neaptarinėja – ji rūpi tik „žemiausiems”, t.y. taisantiems pg. DUOTĄ … Atvirai sakant, užkniso juodai…
Žemaičiai sako: ,,Cyrks be pinigū”. Ir taip kiekvienais metais: užduotys nesąmoningos, klaidos vertinimo instrukcijoje… Taškų ir balų lentelė programoje ir vėl niekam nereikalinga… Nors darbai jau ištaisyti, lentelės reikia laukti iki pirmadienio, nes NEC-as nesugebės per savaitę 88 padalinti iš 10 :((((((
Prie kurios dalies priglausti stiliaus klaidas?
Truputį nustebino atimami taškai už trūkstamą žodžių skaičių- atimame po tašką už trūkstamus 20 žodžių. Viename darbe trūko 50 žodžių, tad atimti reikia 2 taškus?..
Ir apskritai- darbus ištaisyti užtrunka daug mažiau laiko nei visa buhalterija- lentelės ir skaičiai…
Ir kokia viso to prasmė?.. PUPP neturi įtakos nei priimant į XI klasę, nei renkantis lygius; juk svarbiausia yra krepšelis, o ne gebėjimai, kurie privalomai patikrinami…
Kaip čia švelniau pasakius, kad PUPP vertinimo normos – tiesiog didelis donelaitiškas šū..s. Jūs tik pažiūrėkite: sąvokos prie vienų taškų vienokios, prie kitų jau kitokios (rašymo), užduotys klaidinančios: laiško adresatas yra žurnalo skaitytojai, o straipsnis rašomas į internetinę svetainę! Juk turėjo būti atvirkščiai! Stiliaus klaidų kiekis nenurodytas, be to, vienur kalbama apie stiliaus TRŪKUMUS, kitur apie TIKSLUMO trūkumus (ar tokiu atveju neskaičiuojamos kitos stiliaus klaidos?). VBE yra bent kokie bendri susitarimai dėl tam tikrų kalbinių atvejų, o čia nieko! Užduotys sudėtingiausios, o vertinimo instrukcija niveliuoja darbus – tarkim, tokia pat „nuodėmė”, jei nėra ASMENINĖS patirties ir jei nėra KULTŪRINĖS. Juk protingam vaikui atrodė, kad jei rašai „aš” vardu, tai jau ir yra asmeninė patirtis. Juokingiausia yra pirmoji rašymo užduotis – rašinys. Čia temą gali rinktis kokią tik nori, visiška laisvė – jokio REIKALAVIMO sieti su įvesties tema, jokių TEMOS rėmų. Absurdas! Juk to soneto citatą gali įterpti į bet kurios temos rašinį, pavyzdžiui, apie MOKSLĄ ar MENĄ…
Pritariame visoms Jūsų mintims. Ačiū.
Gerbiama Regina, super! Ačiū! 🙂
Ačiū 🙂
Gerb. Regina, Jūs Šaunuolė. Ačiū, kad esate TOKIA. 🙂
http://www.delfi.lt/news/daily/education/mokytoja-eksperte-pribloske-lietuviu-egzamino-uzduotys.d?id=65050015
@Regina Dilienė
Ačiū.
Ką manote apie tai, jog parašytume straipsnį apie PUPP vertinimą? Juk iš VBE grįžę mokytojai rytoj ras dar ir netaisytus dešimtokų darbus, o NEC nesiteikia net paviešinti Vertinimo instrukcijos taisymų…
Čia yra pernykštis „Dialogo” straipsnis apie PUPP taikytą vertinimą ir problemas – niekas nesikeičia… Yra ir taškų – pažymių lentelė.
http://www.dialogas.com/laikrastis/2013/24/paspeliokime-ka-zaidzia-nec/
@arvida
Antradienį jau reikia viską suvesti į KELTĄ.
Pirmadienį grįžta vertintojai iš VBE. Jų dar laukia dešimtokų darbai. Įdomu, kokios taktikos laikysis NEC – ar pataisys vertinimo instrukciją, ar viską paliks savieigai. Mums Ranonytė šiandien susierzinusi pasakė, kad TURIME TEISĘ patys nuspręsti, kuriuos atsakymus įskaityti, nes čia atseit ne centralizuotas vertinimas. Beje, atsakymus į mūsų klausimus, cituoju, literatūrologai (!) formuluoja jau nuo ketvirtadienio, na, tikriausiai toms formuluotėms prireiks ir savaitgalio, jei ne daugiau, o gal ir visai kur ‘pasimes”, kad tik neišlįstų užduoties rengėjų visiškas bukumas – toks nemokėjimas skaityti teksto net tarp mokinių retai pasitaiko. Jeigu ką, tai klausimo apie VYRAUJANTĮ išorinį ar vidinį veiksmą atsakymas Instrukcijoje neteisingas: VYRAUJANTIS yra išorinis veiksmas, o svarbesnis (bet šito neklausė) yra vidinis veiksmas. Bet kaip vertinti tuos, kurie atsakė pagal instrukciją – jų atsakymas juk neteisingas, bet jei dideli dėdės ir tetos neskiria tokių dalykų, tai kaip bausti dešimtoką?..
Gal žinote iki kada NECUI reikia perduoti PUPP rezultatus?
Dar 8 klausimas nesąmoningas – prašo tikslo (vns.), o Vertinimo instrukcija sako, kad reikia nurodyti du tikslus, iš kurių vienas tiesiog išgalvotas. Aš konsultavausi su specialistais – jie patvirtina, kad čia akivaizdžios klaidos. Bėda ta, kad neįmanoma jų kaip nors ištaisyti… Laukiam oficialaus NEC atsakymo. Jaučiu, apsimes nesupratę klausimų…
@Regina Dilienė
Neturiu 10, net netaisiau. Bet pažiūrėjusi klausimus ir tekstą pagalvojau, kad nežinočiau, kaip atsakyti, kad ir kaip gėda. Dar kažkuris klausimas užkliuvo.
Kaip atsakote į pirmąjį teksto suvokimo klausimą??? Vertinimo instrukcijoj – pievos, nes tekste pasakotojas ir veikėjai – o ne vienas veikėjas – nesutampa, apskritai tekste nėra pasakojimo pirmuoju asmeniu „aš”!!! Apskritai teisingo atsakymo į tokį klausimą nėra ir būti negali – tekste daug veikėjų: berniukas, motina, tėvas, arklys… O pasakojama daugiausia III asmeniu, kai kur II asmuo arba sakinys beasmenis, tad subjekto – pasakotojo (AŠ) šiame tekste nėra ir nieko apie jį pasakyti negalima.
IŠRINKTIESIEMS ir KLAIDŲ daryti galima… Net gėdos nejaučia – neatsiprašo!
Kvailiausia, jog PUPP’o vertinimo lentelės niekas net neaptarinėja – ji rūpi tik „žemiausiems”, t.y. taisantiems pg. DUOTĄ … Atvirai sakant, užkniso juodai…
Žemaičiai sako: ,,Cyrks be pinigū”. Ir taip kiekvienais metais: užduotys nesąmoningos, klaidos vertinimo instrukcijoje… Taškų ir balų lentelė programoje ir vėl niekam nereikalinga… Nors darbai jau ištaisyti, lentelės reikia laukti iki pirmadienio, nes NEC-as nesugebės per savaitę 88 padalinti iš 10 :((((((
Prie kurios dalies priglausti stiliaus klaidas?
Truputį nustebino atimami taškai už trūkstamą žodžių skaičių- atimame po tašką už trūkstamus 20 žodžių. Viename darbe trūko 50 žodžių, tad atimti reikia 2 taškus?..
Ir apskritai- darbus ištaisyti užtrunka daug mažiau laiko nei visa buhalterija- lentelės ir skaičiai…
Ir kokia viso to prasmė?.. PUPP neturi įtakos nei priimant į XI klasę, nei renkantis lygius; juk svarbiausia yra krepšelis, o ne gebėjimai, kurie privalomai patikrinami…
Kaip čia švelniau pasakius, kad PUPP vertinimo normos – tiesiog didelis donelaitiškas šū..s. Jūs tik pažiūrėkite: sąvokos prie vienų taškų vienokios, prie kitų jau kitokios (rašymo), užduotys klaidinančios: laiško adresatas yra žurnalo skaitytojai, o straipsnis rašomas į internetinę svetainę! Juk turėjo būti atvirkščiai! Stiliaus klaidų kiekis nenurodytas, be to, vienur kalbama apie stiliaus TRŪKUMUS, kitur apie TIKSLUMO trūkumus (ar tokiu atveju neskaičiuojamos kitos stiliaus klaidos?). VBE yra bent kokie bendri susitarimai dėl tam tikrų kalbinių atvejų, o čia nieko! Užduotys sudėtingiausios, o vertinimo instrukcija niveliuoja darbus – tarkim, tokia pat „nuodėmė”, jei nėra ASMENINĖS patirties ir jei nėra KULTŪRINĖS. Juk protingam vaikui atrodė, kad jei rašai „aš” vardu, tai jau ir yra asmeninė patirtis. Juokingiausia yra pirmoji rašymo užduotis – rašinys. Čia temą gali rinktis kokią tik nori, visiška laisvė – jokio REIKALAVIMO sieti su įvesties tema, jokių TEMOS rėmų. Absurdas! Juk to soneto citatą gali įterpti į bet kurios temos rašinį, pavyzdžiui, apie MOKSLĄ ar MENĄ…