Informacija iš NEC:
Nacionalinis egzaminų centras vykdydamas projektą „Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo ir brandos egzaminų sistemos tobulinimas“ parengė metodinę medžiagą skirtą užduočių rengėjams. Ją sudaro dvi dalys:
– teorinė metodinė medžiaga, kurioje pateikiamas įvadas į testų teoriją, klausimų ir užduočių sudarymo principai, analizuojami statistiniai parametrai ir jų nauda sudarant testus, apibūdinamos teorinės prielaidos geroms užduotims kurti, gairės skirtingų tipų klausimų/užduočių kūrimui iliustruojamos gausiais įvairių mokomųjų dalykų pavyzdžiais. Leidinyje taip pat yra egzaminų ir testavimo terminų aiškinamasis žodynas.
– praktinė metodinė medžiaga. Ši leidinio dalis yra praktinė ir skirta dvylikos mokomųjų dalykų testavimo specialistams rengti ir mokytojams, ugdymo procese rengiantiems įvairias mokinių pasiekimų patikrinimų užduotis. Praktinėje metodinėje medžiagoje pavyzdžių pagalba aiškinamos pagrindinės statistinės sąvokos ir statistinių duomenų reikšmė užduoties kokybei, apibūdinti geros užduoties kriterijai iliustruojami ir užsienio šalių pavyzdžiais, pateikta mokomųjų dalykų tinkamai ir netinkamai sudarytų klausimų pavyzdžių, pakomentuotos netinkamai sudarytų klausimų klaidos, aptartos vertinimo gairės, supažindinama su kiekvieno mokomojo dalyko užduočių rengimo proceso specifika.
Tikimės, kad šiuose leidiniuose pateikta teorinė ir praktinė medžiaga padės testavimo kultūrai kilti ir bus naudinga mokytojams, ugdymo procese rengiantiems užduotis mokinių įgytoms žinioms ir gebėjimams vertinti.