Medžiaga iš seminaro „Literatūrinių ir samprotavimo rašinių kūrimas, analizavimas ir vertinimas (Renesanso epocha mokinių rašiniuose)”

Kolegė Rimutė Dauneckienė dalijasi medžiaga iš seminaro:

O. Baumilienės medžiaga:

2._Petras_Roizijus

darbas_-su_tekstais_lentele

3. Judita Vaičiūnaitė

Abraomas_Kulvietis

kurybiskumo_lentele

MTC_lektores_O_Baumilienes_seminaro_medziaga

Pastaba dėl pam.c.-R.D.

Renesansas ir dabartis – informacija…

renesansas_ir_dabartis

RENESANSO_EPOCHA- pam.ciklas

D.Eigminienės medžiaga

A. Kulvietis ir M.K.R. Našlaitėlis

Abraomas_Kulvietis

Apie kontekstus ir skirtingus žiūros taškus

Clément Janequin (1485-1558) – Le chant des oiseaux

Gregorian_Chant_-_Dies_Irae

Lietuvą įmanu suprasti kaip įvairovės šalį

Milosz_istorija_mokytojams[1]

Monteverdi__Madrigal_Ah_dolente_partita!

J. Dzikaitės medžiaga

Kalbos mokymas:

Būdvardis spintos aprašymas

Būt. d. l. paveikslo aprašymas

Dktv. bdv. linksniav. paveikslo aprašymas

Funkciniai stiliai septintokams aštuntokams

Tikr. dktv. Vilniaus nuotraukos

Veiksmažodžio nuosakos, ties. n., laikai, filmo fragmentas

Literatūros mokymas:

1909 metų vasario 20 dieną italų poetas Filippo Tommaso Marinetti

Graikų mitai kontr. darbas

Knygos aprašymas

Knygos veikėjas

Kontr. d. iki švietimo

Kontrolinis darbas Antika, tautosaka, Biblija

Kontrolinis darbas Biblija

Metaforos

Pateiktys:

Radauskas

REALIZMAS

Renesansas su pastraipa

Renesansas

Romantizmas

Tekstai:

A. Mickūnas interviu

Albertas Zalatorius

B. Speičytė Šatrijos Ragana Maironis modernėjimas

Eimuntas Nekrošius interviu

Leonidas Donskis viduramžiai

Viešųjų kalbų pavyzdžiai:

Andrius Jakučiūnas

G. Nausėda

V. Adamkus inauguracija

V. Landsbergis Kovo 11

Valdas Adamkus

Viešosios kalbos vertinimo lentelė

Žanrai:

Atvirukas:

Atvirlaiškis tekstai kūrybinis rašymas

Atviruko adresas

ATVIRUKO ISTORIJA

Dalykiniai:

Prašymas

Skelbimas

Detektyvas:

Sukurkite detektyvinį pasakojimą

Esė:

laiškai istoriografija Hamletas

Lyginimas:

Eilėraštis, interviu, recenzija

Pasakojimas:

Jausmai

Pasakojimas III a. fonetinės figūros

Recenzija:

filmo ir knygos recenzija iš lfc.lt

Kas būtina gerai filmo recenzijai

Kas būtina gerai knygos recenzijai

knygos recenzija

Romanas:

atsiskaitomasis darbas

viduramžiai

Autorius Petras Gedvilas

Svetainės administratorius

Peržiūrėti visus įrašus, kuriuos parašė Petras Gedvilas →

19 Comments on “Medžiaga iš seminaro „Literatūrinių ir samprotavimo rašinių kūrimas, analizavimas ir vertinimas (Renesanso epocha mokinių rašiniuose)””

  1. @daliuka
    Paskaitykite A.Linartienės straipsnį ketvirtadienio „Dialoge” (arba „Lituanistų avilyje) ir įsitikinsite, kad tie, kurie rengė programą ir rengs egzaminą, nė neketina laikytis programos – jie formuluoja temas ir probleminius klausimus iš kontekstinių autorių KŪRYBOS, iš konkrečių asmenybių (O sakė, kad jos neprivalomos…) gyvenimo ir veiklos, jie ignoruoja bet kokį leistiną rinkimąsi ir reikalauja visko paraidžiui. Užteks perskaityti, kokius RAŠINIO tikslus formuluoja mums egzamino programos rengėjai (Linartienė tarp jų), kad užsimanytum dingt iš švietimo sistemos kokiam dešimtmečiui. Aš už tokį kalbėjimą „duočiau parų”, nes labiau spjauti į dokumentus neįmanoma. Apskritai, atsakykite, kur programoje kalbama apie atskirus rašinio tikslus? O pusę Linartienės išvedžiojimų sudaro kaip tik RAŠINIO tikslų „aiškinimas” (kūrybinis mąstymas, kritinis mąstymas, meninio skonio formavimas, moralinių nuostatų diegimas, pasaulėžiūros formavimas, mąstymo stereotipų įveikimas, kultūringos šiuolaikinės asmenybės ugdymas, tapatybės, tolerancijos, savivertės, savigarbos sugrąžinimas). O kad šuo yra šuo ir šieno neėda, niekam neįdomu…

  2. Iš senosios literatūros privalomųjų autorių nėra daug, o iš kontekstinių reikia rinktis vieną-dvi asmenybes, geriausiai reprezentuojančias epochą bei jungtį su pagrindiniu autoriumi. Užtenka ir vienos. Ir nebūtina išsamiai studijuoti tos kontekstinės asmenybės parašytus tekstus – pakaks vienos kitos ištraukos ir biografijos faktų, patvirtinančių epochos pasaulėjautą.

  3. @Rimutė Dauneckienė
    Visiškai pritariu dėl įžangos. Mokiniams, kurių galvose turi tilpti ne tik senoji lit., tiek sutalpinti medžiagos yra sudėtinga. Be to, na galų gale juk turi kažkuo skirtis lietuvių kalbos egzaminas nuo istorijos.
    Galbūt galėtumėte parašyti, kokias rašinių temas siūlo O.B. ?

  4. Seminaro Marijampolėje metu mokytojai iškėlė dar vieną problemą, apie kurią nebuvau pagalvojusi, – juk pasikeitus žodžių skaičiui rašinyje keičiasi ir įžangos bei pabaigos apimtys. Tai rimta. Štai dėl ko turėtume pabandyti rašyti visos apimties rašinius. Tik kur to laiko gauti?

  5. Onutė Baumilienė pati platino savo pratybų kn. seminaro metu. Tai jos paruošti testai pg. senąją lit., ir ne tik… Jau išbandžiau su mokiniais. Testo klausimai tikrai mokiniui padeda suprasti tekstą, be to, ir mokytojui lengviau… (Yra ir sampr. bei lit. raš. temos)

  6. Norėčiau detaliau sužinoti, apie kokią Onutės B. pratybų knygelę rašė Rima D.? Ačiū

  7. Rašinius taip įvertino Onutė B. Kolegė pabrėžė, kad tai buvo antras trečiokų rašinys, todėl daug iš jų tikėtis negalima. O seminaro/atviros pamokos metu (medžiaga yra) dvi pamokas mokiniai ruošėsi trečiam rašiniui.
    Dėl pačios O.B. lit. raš. pvz.:
    aš nemanau, kad įžangoje reikia tiek istorinės medž. Aš manau, kad istorijos reikia tiek, kiek tai sąveikauja su visu rašomo darbo turiniu, lemia veikėjo arba mokinio sprendimą/pasirinkimą. Be to, įžangos ir galut. apib. apimtys netinkamos… Bet tai tik mano nuomonė…

  8. Ačiū.Tikrai daug puikios medžiagos.Tik gaila,kad ne viską galima atsidaryti.

  9. Medžiaga fantastiška, labai ačiū tiems, kurie ją kuria ir dalijasi :). O tie klausimai, kuriuos keliame, nereiškia kieno nors darbo sumenkinimo – tai tik noras išsiaiškinti, suprasti.
    Pykit ar nepykit, bet grįžtu prie Ugnės rašinio – ar nepastebėjote, kad jis parašytas kita tema, nei deklaruojama pavadinimu? Žadama aptarti tautos SAMPRATAS, o rašinyje kalbama, kad buvo ginama gimtoji žemė, aptariama tautos kilmė. Gal aš visai kvaila, bet jei tai tautos SAMPRATA, tai aš kosmonautė 🙂 Juo labiau, kad ir pati Ugnė rašo, jog pirmasis tautos sampratą apibrėžė Mikalojus Daukša – tai kaip galima kalbėti apie Radvano pateikiamą tautos sampratą?

  10. :):):)… Manyčiau, kad mes iš kito kolegos patirties mokomės ir neatradinėdami dviračio (priimdami arba atmesdami inf.) – ačiū jam – einame pirmyn, t.y. kuriame savo pamokas…
    Lapkričio 29 d. dalyvausiu ir kitame O.B. seminare, todėl vėl bus įdomu ir, manau, vertinga pasidalinti. Beje, Onutės B. pratybų knygelė tikrai palengvina senosios literatūros skaitymą mokiniams bei padeda taupyti brangų kurso programos laiką…

    Kuo lengvesnio artėjimo į savaitgalį, mielieji…:):):)…

  11. o kas perskaitė VISĄ „Radviliadą”, kad galėtų teigti, jog ten tikrai minima ar neminima kažkas? Mokiniai skaitė tik ištraukėles.

  12. Manyčiau, kad temas apie tautos sampratą lai rašo istorikai. Kuo čia dėta ta vargšę literatūra, kiek ją galima prievartauti lyg viešnamio mergą? Man tai čia išvis kliedesiai: „Radviliadoje „tauta” neminima, bet… ” Na, jei neminima, tai ir neprievartaukim šia prasme, gal užteks to, kas ten minima?
    Turiu labai šaunius mokinius, bet nei noriu, nei turiu galimybių, nei vaikai pajėgūs knaisiotis po tokius neaiškius dalykus…

Komentarai Išjungti.