LKLMS valdybos narė Laima Juzėnienė LKLMS pirmininkės Nijolės Bartašiūnienės pavedimu siunčia jos parengtą medžiagą:
Skaitomiausi įrašai
Autorius Petras Gedvilas
Svetainės administratorius
Peržiūrėti visus įrašus, kuriuos parašė Petras Gedvilas →17 Comments on “LKLMS patirtis diegiant atnaujintas Vidurinio ugdymo programas”
Komentarai Išjungti.
Būtent…:)…
@Zina Kuncienė
Tai tas pats, kas NIEKAS 🙂 Žodžiu, „rekomenduojama” reiškia ABSOLIUTUS NULIS 😀
@Petras Gedvilas
„rekomenduojama” …
Ai, radau (Bendruosiuose ugdymo planuose):
Iki šiol ir pas mus XI- XII klasėse lietuvių kalbos grupėje tegalėjo mokytis daugiausia 25 mokiniai. Šiemet, kiek supratau, pas mus pogrupių nebus (tarkim, mokysis apytiksliai 30- 31 mokinys). Gal kas žinote ir galite nurodyti šaltinį (jei toks yra), kur apie tai rašoma (kalbama)?
Pas mus dalijamos klasės anglų,vokiečių,informatikos ,kūno kultūros,technologijų,fizikos,biologijos ,chemijos pamokose.Mokytojai moko po 5-10 mokinių ir nuolat neruošia jokiems egzaminams,netaiso darbų.o mes ,lituanistai,visada visus ruošiame,taisome darbus,naktimis nemiegame…
@Petras Gedvilas
Kai anam tūkstantmety pradėjau dirbt – kėlėm šitą klasės skirstymo į grupes problemą, diskutavom, pykom, pavydėjom… Ir dabar tas pats. Dar anglistams mūsų gimnazijoje duoda paildomų pamokų, tai mes turim ir vienodą pamokų skaičių.
Seniai akivaizdu, kad gimtąją kalbą nurašome… 12-13 mokinių – užsienio klb. grupėse, o lietuvių – 30… (Nemanau, kad 25 – tai mažesnė grupė. ) Ir egzaminui ruošiasi visi! Deja…
Pas mus 30 vienuoliktokų, du pogrupiai. Dalinama nuo 25. Bet čia tik 11-12 klasėse
Teko girdėti, kad pagal dokumentus taip galima padaryti, tik mokykla turi priimti tokį sprendimą. Pirma, nežinau, ar tai tiesa. Antra, daug kur tos nuolatinės lituanistų problemos yra kaip rakštis minkštoj vietoj…
Žinau, kad visų mūsų dabar pagrindinis dėmesys telkiamas į būsimąjį egzaminą, tačiau aš norėčiau iškelti ir kitą klausimą. Jau senokai neduoda ramybės mintis apie tai, kodėl klasės, kai mokosi užsienio kalbų, dalijamos į pogrupius, o per lietuvių kalbos (gimtosios) ne. Juk mes taip pat esame „barbės devyndarbės”, privalome išmokyti ne tik skaityti ir rašyti, bet ir klausyti, kalbėti… Didelis skirtumas, kai dirbi su puse klasės ir kai dirbi su 31. Be to, mūsų dalyko žinios tikrinamos PUPP (privaloma) ir mūsų dalyko brandos egzaminas privalomas. Tuo tarpu „užsieniečiai” nelaiko PUPP, o egzaminas- pasirenkamasis.
Gal LKLMS galėtų ir šitą klausimą iškelti?..
Tai kad ne tik mokinių darbuose, bet ir mokytojų „pasakojimuose” samprotavimas sau, o literatūra – sau. Tarsi jokios naudos iš to, kad mokinys įrodė perskaitęs vieną ar kitą autorių. O pagal vertinimo normas išeitų, kad jei kūrinys nesusietas su tema, jis tiesiog nevertinamas, tiek kad išvengiama ABSOLIUTAUS nulio…
@Regina Dilienė
To ir reikėjo maždaug tikėtis,nes didžioji dalis mokytojų į literatūrinį rašinį net nesigilina, moko samprotavimo, bet tas nurodytas autorius pjauna be peilio, nes mokinys yra grūdamas į Prokrusto lovą. Jis negalės parodyti jokio savo apsiskaitymo, jokio išprusimo, nes turės pritempti prie nurodyto autoriaus kūrybos savo samprotavimą. Vis dėlto įdomesni kūriniai kontekste.
Jūs klausiate, koks privalomo autoriaus panaudojimo tikslas. Ko gero, įrodyti savo tiesą, kad pasirinkta teisingai, nes kitaip kai kurių autorių niekas neskaitytų. Be to, kaip parodysi, kad mokytojai pasenę, inertiški, galbūt net ir be kompetencijos. Čia daug visokio, švelniai tariant, jovalo. Seminaruose įvairios programų rengimo ,,rožės” net negirdi, apie ką žmonės kalba. Ech…
Šiandien seminare Vilniuj galutinai paaiškėjo, kad net mokytojos nelabai skiria samprotavimo rašinį nuo literatūrinio 🙁 ir maksimumu vertina samprotavimo teiginį, kuriame nėra nė užuominos apie problemą ar bent kitą nuomonę…
Rašinių pavyzdžių. Buvo bandomasis egzaminas, tegul pateikia kelis įvairių lygių darbus- ištaisytus, su komentarais.
Kolegos, rudenį LKLMS planuoja neeilinį suvažiavimą. Be kitų klausimų, galėtume paruošti rezoliuciją ar kreipimąsi dėl 2013 m. egzamino. Rašykite, kokios problemos jus labiausiai erzina. Aš, pavyzdžiui, niekaip nerandu atsakymo į klausimą, KOKS YRA PRIVALOMO AUTORIAUS PANAUDOJIMO TIKSLAS?, t.y. ką mokinys turi šiuo klausimu pademonstruoti – kokias žinias, gebėjimus ir kokiu lygiu. Manau, kad be atsakymo į šį klausimą neįmanoma parengti vertinimo normų. O kaip jūs manote?
Nesuprantu, kaip tas ŠMM ir UPC Titanikas nenuskęsta…
Ir dabar Sąjunga išsiuntusi kreipimąsi dėl PUPP – atsakymo jokio…