Kolegė Nijolė Černauskienė dalijasi gerąja patirtimi:
Savo mokiniams sudariau literatūrinio rašinio temų sąrašą. Gal kolegos norės pasinaudoti. Autorius galima keisti, aš juos taikiau savo mokiniams. Sąraše temų tiek, kiek mokinių klasėje – kiekvienas rašys skirtingą rašinį. Gal kas iš kolegų „pamėtės” samprotavimo rašinių temų sąrašą. Dalinkimės.
LITERATŪRINIO RAŠINIO TEMOS
- Dvarų kultūra lietuvių literatūroje (J. Radvanas, K. Donelaitis, Šatrijos Ragana)
- Tradicijos ir modernumo sankirta literatūroje (Maironis, V. Mykolaitis-Putinas, H. Radauskas)
- Nereikalingo žmogaus drama lietuvių literatūroje (J. Biliūnas, J. Tumas-Vaižgantas, A. Škėma)
- Nerimo ir moralinės atspirties paieškos lietuvių literatūroje (M. Daukša, V. Mykolaitis-Putinas, V. Mačernis)
- Humanistinės nuostatos lietuvių rašytojų kūryboje (J. Biliūnas, J. Savickis, J. Aputis)
- Asmens ir jo likimo išbandymas katastrofų laikotarpio literatūroje (A. Škėma, S. Nėris, Br. Krivickas)
- Nostalgiška kelionė į praeitį literatūros kūriniuose (A. Mickevičius, Maironis, V. Mačernis)
- Darbo vertė ir prasmė literatūroje (K. Donelaitis, Vaižgantas, J. Marcinkevičius)
- Atminties galia literatūroje (J. Radvanas, A. Baranauskas, A. Škėma)
- Meilės galia literatūroje (Vaižgantas, M. Katiliškis, J. Kunčinas)
- Grožio tema literatūroje (V. Kudirka, H. Radauskas, J. Vaičiūnaitė)
- Atjauta ir gailestis lietuvių rašytojų kūriniuose (J. Biliūnas, J. Aputis, J. Savickis)
- Literatūra – būdas pažinti pasaulį ir save (J. Biliūnas, V. Mykolaitis-Putinas, A. Škėma)
- Kaip egzistencializmo literatūra padeda atrasti save? (A. Škėma, V. Mačernis, J. Savickis)
- Moralinės vertybės lietuvių literatūroje (K. Donelaitis, M. Katiliškis, J. Kunčinas)
- Asmeninės laimės ir pareigos konfliktas lietuvių literatūroje (J. Biliūnas, V. Mykolaiti-Putinas)
- Vaiko pasaulis lietuvių literatūroje (Šatrijos Ragana, J. Savickis, J. Aputis)
- Motina/motinystė lietuvių literatūroje (A. Škėma, Šatrijos Ragana, J. Vaičiūnaitė)
- Apsisprendimo problema lietuvių literatūroje (V. Krėvė, A. Škėma, V. Mykolaiti-Putinas)
- Lietuvių literatūra – tautos istorijos liudytoja (Mažvydas, B. Sruoga, S. Nėris)
- Literatūros kūrinys – istorinis ir politinis tautos gyvenimo veiksnys (M. Daukša, V. Kudirka, M. Ivaškevičius)
- Kūrybos, meno išaukštinimas literatūroje (Vaižgantas, H. Radauskas, J. Kunčinas)
- Žmogaus idealas literatūroje (J. Radvanas, K. Donelaitis, Maironis)
- Ar dvasingas lietuvių literatūros žmogus? (Maironis, Vaižgantas, A. Škėma)
Neseniai ir aš turėjau 28-30 grupėje. Mažėja mokinių skaičius. Emigruojame.
Gal samprotavimo „šviežienos”kas turite? Aš labiau orientuoju į literatūrinį.
Gera Jums, kai turite tik 24. Mano kolekcijoje – 63 dviejose klasėse. Aš atkreipiau dėmesį, kad paprastai pateikia 1 poetą, 2 prozininkus arba 1 prozininką ir 1 dramaturgą.