Rugsėjo 3 d. „Dialogas“ (Nr. 30) paskelbė opius lituanistų klausimus dėl pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP, „Nueik nežinia kur, atnešk nežinia ką…“).
Primename, kad nuo 2010 m. sausio 8 d. įsigaliojo naujoji PUPP programa, nurodanti minėto patikrinimo kalbėjimo dalį integruoti į ugdymo procesą. „Deja, tai ir visa informacija, kurią turime“, – palydėdami savo klausimus atsakingoms institucijoms teigė lituanistai. Štai taip – ne ką težinodami – jie iki rugsėjo 1 d. turėjo parengti ilgalaikius teminius planus ir t. t.
Tokių aplinkybių spaudžiami savo tinklalapį „Lituanistų miestelis“ sukūrę mokytojai paprašė, kad ŠMM, UPC ar NEC skubiai išaiškintų septynis svarbius klausimus. Plačiau skaitykite čia- >>>
@Rimutė Dauneckienė
Kartais ta ramybė būna apsimestinė. Ar tik neaudžia NEC su ŠMM kokią nors baisią mintį?..
Apskritai „Avily” dar snūduriuojama, o NEC’as išvis giliai miega – tik retkarčiais versdamasis ant kito šono sakinį numeta…
Kiek girdėjau iš Vilniaus mokytojų, esančių arti valdžios, tai nauja komandos Nida&Zita idėja, tokia pati kaip į PUPP vertinimą įtraukti penkerių metų rezultatų vidurkį. Tik šį kartą tokias genialias mintis pabijojo dėti į Avilį :D.
Netyčia pasidomėjau ,,Dialoge” komentarais po šiuo straipsniu- karštos diskusijos išsivysčiusios… Net nustebau, kad ten kalbama ir apie VBE taisymą nebesukeičiant darbų. Gal ką girdėjote? Ar tai tik antis?… Jei tiesa, kuo tada skirsis MBE ir VBE? Užduočių sudėtingumu irgi juk nesiskiria…
Pritariu – juk negalime elgtis, kaip visiems žinomos pasakėčios veikėjas žiogas…
Kadangi PUPP programoj nėra nė žodžio apie antrąjį vertintoją, siūlau rašyti peticiją ar ką panašaus (gal kas turite patirties, gal esate profsąjungoje), kad dešimtokams užtektų ir vieno vertintojo. Tiesiog reikėtų vykdymo tvarkoje numatyti punktą, kad mokytojas apie numatomą atsiskaitymą praneša vadovui, atsakingam už PUPP, bent prieš savaitę. Direktorius turėtų bendrą protokolą, kur įrašytume po atsiskaitymo vaiko rezultatus. Protinga būtų buvę numatyti tam puslapius klasės žurnale. Bet tam reikia VERTINIMO NORMŲ. O jų NEC negali sukurti, nes kažkoks kvailys į programą įrašė, kad kalbėjimas sudaro 20 proc. visos užduoties taškų, tad kol nėra sukurtos visos užduoties, kalbėjimo taškų skaičius neaiškus. Užtat mums ir kabina makaronus, tempia laiką…
Mums sakė, kad šiais metais PUPP-as dar neprivalomas.
Mes šiandien bandėme metodiniame aptarti tą nelemtąjį kalbėjimą. Paaiškėjo, kad dabar jau visai niekas nebeaišku.
Jei administracijai siūlytume pasirinkti variantą, kad galima atsiskaityti per pamokas/ renginius ir likusiems per skirtas dvi dienas, neaišku, kaip tas atsiskaitymas per pamokas turi vykti. Lyg ir aišku, jei, tarkim, vykdau vienas su klase. O čia reikia antrojo vertintojo. Iš kur jį man ,,išknisti”? Iškviesti iš jo pamokų? Kas užims jo pamokas? Kas bus atsakingas už paliktus vaikus? Gal sudarys ,,lankstų” tvarkaraštį? Gal vykdyti po pamokų? Ar už ,,naktinį” darbą bus mokama papildomai?
Organizuotumėm konferenciją, o ką daryti su tais, kurie joje neturės galimybės kalbėti?
Kaip direktoriui sudaryti vertinimo komisiją? Kaip nurodyti atsiskaitymo vietą/patalpą? Laiką?
Kažkur gal teko skaityti, gal nugirsti: ko čia jaudinatės, viskas gerai, dar juk nereikia to kalbėjimo vykdyti. Gal, bet, mielieji, laikas taip greita bėga, nepajusime, kaip ateis ta diena, kai turės prasidėti atsiskaitymai.Pagaliau, ir tam atsiskaitymui reikia pasiruošti, ir vaikus paruošti.
Ar tas PUPP privalomas? Mokiniai nori žinoti. Juk jei nelaikys jo, kam iš viso atsiskaitinėti?