Kolegės Rimos Dragūnevičienės atsiųsta medžiaga:
Skaitomiausi įrašai
Autorius Petras Gedvilas
Svetainės administratorius
Peržiūrėti visus įrašus, kuriuos parašė Petras Gedvilas →4 Comments on “Lietuvių kalbos ir literatūros olimpiados (2017 m.) užduotys ir atsakymai”
Komentarai Išjungti.
Mariau, šitas rašinio ir esė neatitikimas jau pernai buvo. 🙂
Geras klausimas… Niekada nieko nežinom, net užduočių pavyzdžių nematom. Viskas taip užslaptinta, kad net juokinga. Jeigu ne feisbukas, tai ir apie olimpiadą nežinotume 😀 Kodėl, pavyzdžiui, po olimpiados nepaskelbus užduočių? Ką slepiam? Kodėl lituanistai tokie… nesidalinantys… Ir dar. Kodėl negalime pamatyti mokinių darbų? Juk įdomu, kur suklupo mokiniai, ką reiktų patobulinti ir t.t.
Niekaip neruošiu. Mano mergaitė pastebėjo, kad reikia rašyti sapmrotavimo rašinį apie filosofiją kasdienybėje, o vertinimo kriterijuose nurodyta taškų už kūrinių lyginimą. Ji sako: Mokytoja, tai juk literatūrinio rašinio aspektas – lyginimas…
Laba diena. Vertinau Lietuvių kalbos ir literatūros rajoninio turo olimpiadininkų darbus. Nustebino, kaip neatsakingai ruošiamos užduotys.
1 pavyzdys. Užduotyje 9-10 klasei sakoma:
Parašykite rašinį tema “Ar svarbu būti individualybe?”
Kurdami rašinį pabandykite:
ą) prisiminti savo mėgstamų rašytojų kūrybą ir pasvarstyti, kokie jų pasaulėvokos aspektai ir vertybės jums yra artimi;
b) pasvarstyti apie tai, kas yra individualizmas ir kokią reikšmę ši vertybė turi jums;
b) pasamprotauti apie tai, koks yra ideologijos, doktrinos ir individualios minties santykis;
Esė apimtis: nuo 250 iki 300 žodžių.
Atkreipkite dėmesį, kad pirmiau prašoma parašyti rašinį, paskui kalbama apie esė; kokiomis raidėmis žydimas teksto skaidymas, kokiu skyrybos ženklu baigiamas sakinys.
2 pavyzdys. Kuris iš nurodytų Lietuvos didžiųjų kunigaikščių pirmasis savo tekste paminėjo Vilnių? a) Mindaugas b) Vytautas c) Gediminas. Teisingas atsakymas – b ( Vytautas)!
3 pavyzdys. Poetas Tadas Mickevičius parašė poemą „Ponas Tadas”.
Gal kas nors pastebėjote daugiau tokių klaidų?
Ir iš viso, kaip Jūs ruošiate mokinius šiai olimpiadai? Mes pasikalbame, kad neįmanoma jai ruošti, nes niekada nežinai, koks bus užduočių turinys. Gal vertėtų apsibrėžti, kad, sakykim, šiais metais olimpiada iš antikos, kitais – viduramžių, trečiais – 20 a. I pusės ar dar kažkaip kitaip?