Lietuvių k modulių programos 11-12 kl (III – IV gimnazijos) klasėms (metodinės rekomendacijos):
20 Comments on “Lietuvių k modulių programos 11-12 kl (III – IV gimnazijos) klasėms (metodinės rekomendacijos)”
Komentarai Išjungti.
Svetainė, skirta lietuvių kalbos mokytojams
Lietuvių k modulių programos 11-12 kl (III – IV gimnazijos) klasėms (metodinės rekomendacijos):
Komentarai Išjungti.
@Perpetua
Programos apimtis nemaža (ypač 11 kl. kurso), vos spėjame (XI kl. kurso pernai nespėjome) pagrindinius autorius, kontekstiniams tenka skirti mažiau dėmesio… Aišku, kiekvienas mokytojas pasirinks, kas labiausiai tinka jo mokiniams, o gal ir patys mokiniai paprašys pakalbėti apie vieną kitą autorių išsamiau…
@Petras Gedvilas
Gerbiamas Petrai, ačiū už puikų papildymą!
Bet kodėl rašote, kad Vilimaitės nėra programoje? Ar rinktinė „Papartynų saulė” nėra nurodyta kaip kontekstinis kūrinys?
Bet ironiškas santykis su pasauliu visai galima tema…Ypač, kai kalbama apie neigiamus ar skaudžius dalykus. Tinka čia ne tik jau paminėti autoriai, bet ir kiti: V. Mykolaitis- Putinas (Vasaris stebi kitus kunigus), Šatrijos Ragana (mamatė pašiepia sulenkėjusius bajorus, sumaterialėjimą…), Vaižgantas kalba neretai irgi ironizuodamas, Maironio ir V. Kudirkos satyros, Saulius Šaltenis, Bitė Vilimaitė (jos jau nebėra programoje)… Net, gerai pagalvojus, ir M. Daukša tinka- ironiškais palyginimais apibūdina paniekinusius gimtąją kalbą…
@Regina Dilienė
Gerbiama Regina, pritariu, kad egzamine nebus temos apie humoro formas, bet manau, kad tikriausiai bus apie žmogaus santykį su savimi pačiu, kitais žmonėmis, visuomene, istorija.Tas santykis gali būti dramatiškas, skausmingas, o gali būti žaismingas, ironiškas, demaskuojantis. Humoras yra ir visuomeninės kritikos forma, ir psichoterapija, todėl kalbant apie humorą neišvengiamai užkabinamos labai rimtos temos, kurių aptarimas pamokose vėliau pravers rašant rašinius.
@Regina Dilienė
Aš rekomenduoju 12 klasei humoro modulį. Čia galima bus kalbėti ir apie kūrinius, naujai įtrauktus į programą ( Ivaškevičiaus „Madagaskarą”, Erlicko „Knygą”, Sajos „Mamutų medžioklę” ) ir apie seniai mokykloje įsipilietinusius (Sruogos „Dievų mišką”, Škėmos „Baltą drobulę”). Galima Savickį, Radauską, net Donelaitį prisiminti ir aptarti šiuo aspektu.
Įvairios medžiagos pasiūlys patys mokiniai, smagių kūrybinių užduočių galima prigalvoti, humoro tema atveria ir daug erdvės diskusijoms etikos ir estetikos klausimais.
Modulių programas kūrė Loreta Mačianskaitė, Dalia Satkauskytė, Nijolė Šervenikaitė, Gitana Notrimaitė, Daiva Mickevičienė, Natalija Arlauskaitė, laisvai pasirenkamus modulius – Danutė Kalinauskaitė, Jekaterina Lavrinec, bendradarbiavo Andrius Baltuonė, Marius Mikalajūnas, Albinas Galinis. @baltrita
Su mažesniais aš irgi darau panašiai: dvi kalbos, dvi literatūros ir viena ugdymo. Taip darau nuo penktos iki dešimtos klasės.
Romualda, nusikalstu ir aš. 🙂 kaip ir sako Regina, jei pakeisiu pamokas ir vietoj skaitinių darysiu kalbos, pusė nebus pasiruošę. Pamirš, kad sakiau pasiruošti kalbos pamokai. Tik kalbos ugdymo aš atskirai nedarau, jei ruošiamės rašiniui, kuriame reikės remtis skaitytu kūriniu, paimu iš skaitinių, jei kita kokia tema iš kalbos. Kai ką integruoju į kalbos ar skaitinių pamokas.
@Romualda
Mokytojai daugiau nieko neveikia, tik daro nusikaltimus :)))
Su mažesniais dirbant privalu išlaikyti savaitės pamokų išdėstymo nuoseklumą, kitaip jie niekad nieko neatsineša, neturi, nemoka, neprisimena…
Norėčiau sužinoti, kaip dirbate su „mažesniais”, ar imate literatūros ciklą, tada kalbos ugdymo ir t.t., ar kaitaliojate, kaip tai darydavome anksčiau. Aš per savaitę vedu, pavyzdžiui, dvi literatūros, dvi kalbos, vieną kalbos ugdymo (arba pagal būtinybę pridedu ar atimu kokią). Ar taip dėliodama pamokas nedarau nusikaltimo?
Labai ačiū, gerb.Regina, už mintis pamąstymui. V.Franklis man irgi patiko, su dvyliktokais kalbėdavom nagrinėdami ,,Dievų mišką”.
@pikutis
Derinau chronologinį ir teminį principą. Temose ieškojau bendražmogiškų dalykų. Pavyzdžiui, „Radviliada” tiko pokalbiui apie lemtį – ar lengva jaunajam Radvilai būti tautos pasirinktuoju ir išrinktuoju? kokios TO LAIKOTARPIO jauno žmogaus vertybės, o kokios dabartinio? kas yra garbė ir šlovė – kodėl apie kitų žmonių siekius kalbama ironiškai, o jaunasis Radvila skatinamas siekti garbės ? Prie „Radviliados” kabinau V.Krėvės „Skirgailą” (ištrauką) ir Just.Marcinkevičiaus „Mindaugo” ištrauką. Šįmet grįšim prie šios temos kitu kampu – asmenybės (jau minėtos ir kitos) ir masės istorijoje, kalbėsim apie masines žudynes, karus ir tuos tūkstančius žuvusiųjų; kalbėsim apie gyvenimo prasmę (du neprograminiai kūriniai: V.Franklio „Žmogus ieško prasmės” ir Jeanas-Dominique Bauby „Skafandras ir drugelis”).
Įdomi ir dievoieškos tema. Čia įkeliu nuorodą į labai gerą filmą, su kuriuo galima sieti daugelį temų, be to, gražios ir prasmingos analogijos, pavyzdžiai:
http://www.youtube.com/watch?v=RHa0aWBgb70&feature=youtu.be
12 kl. šiais metais neturėsiu, dėstysiu 11 kl. Noriu paklausti, kaip jūs, kolegos, dirbote pernai: ar chronologiškai, ar pagal modulius, kurie čia nurodyti, o gal savo sukurtais.
Neturėsiu šiemet 12 kl, o ir 11 susirinks iš skirtingų mokyklų (pakeičiau darbovietę), tai kol kas nieko neplanuoju konkretaus, nes nežinau nei mokinių lygio, nei galimybių, nei motyvacijos.
@obelis
Mes čia kalbame apie literatūros kurso išdėstymą teminiais moduliukais, o ne chronologiniu principu, pvz.: „Vyras ir moteris”, „Pažink save!”, ” Nuodėmės ir dorybės”, „Ką lemia istorija?” ir t.t.
Kursiu modulį ,,Tekstai ir kontekstai”. Tai bus lyg literatūros pamokų tąsa, nes per savaitę tik 5 pamokos.
Gal mes, būsimų dvyliktokų mokytojai, galėtume pasidalinti idėjomis, kokius moduliukus patys kursime, kokius autorius įtrauksime. Galim kirsti lažybų, kad egzamine nebus temos apie jumoro formas…
O kodėl autorystės nėr? Net prie BP autoriai surašyti.
Čia tik priedai, yra miestelyje ir pačios rekomendacijos http://www.kalbam.lt/wp-content/uploads/2011/07/Lietuviu-k_-metodines-rekomendacijos-11-12-kl.pdf
Puikus dalykėlis, tik… aš norėčiau kažkokių labiau prie gyvenimo priartintų moduliukų 12 kl.. Gal kas galite pasiūlyti?