Ką rašote pildydami žurnalą- pamokos temą ar gebėjimą?
(To klausia ne vienas sunerimęs kolega, nes pedagogika.lt atsakymą kiekvienas supranta savaip.)
16 Comments on “Kaip pildome žurnalus?”
Komentarai Išjungti.
Svetainė, skirta lietuvių kalbos mokytojams
Mes irgi rašome temą.
Mes mokykloje tai rašom pamokos temą. Pavaduotojos sakė, kad šiemet gavom seno tipo dienynus, todėl juose galima pildyti temą. Taigi nereikia sukti galvos, rašom taip, kaip esam įpratę.
Žodžių žaismas 🙂 ( čia apie žurnalų pildymą)
Dėl programos projekto kalbinės dalies jau pasisakiau šiek tiek čia: http://www.kalbam.lt/?p=2730
Pakeičiau savo profilį, kad nesipainiotų, kuri Violeta rašė 🙂 Ryt važiuoju į Šmm dėl projekto. Ką manot apie kalbinę dalį?
Galima paprasčiau: „Pažiūrėję filmą, lygins jį su pasaka”. Bet rašyti temas daug lengviau.
Aš rašau tai, ką einame- temą. Gebėjimai man mistika 🙂 Man kvailai atrodo, pvz., gebės skirti sudėtinius mišriuosius sakinius. Ar realu? Kada gebės? Po metų, po dešimt ar niekada? Arba: gebės interprtuoti S. Nėries ,,Sūnus palaidūnas”. Ar visi vienodai? Kokia nors R. interpretuos gal puikiai, o V. tik bandys, G.- vėjai galvoje, Z.-visai nesuvokia tokių tekstų… O dar ir adaptuotų juk yra…
Taigi aš ir rašau; S, Nėries eilėraščio ,,Sūnus palaidūnas” interpretacija ar sudėtinių mišriųjų sakinių skyrybos pratybos. Jei žiūriu filmą ar video, taip ir rašau ,,Videofilmas ,,Eglė”. Filmo aptarimas, palyginimas su pasaka”. Nejaugi turėčiau rašyti: ,,Gebės žiūrėti filmą ir jį lyginti su pasaka” ?
O šiandien, Dievaži, taip norėjosi visoms klasėms padaryti įrašus: ,,Ruduo. Paryžiuj šlapia… ” 😀 Improvizacija 🙂 Pagaliau, juk vis tiek niekas tų įrašų netikrina…
@Violeta
Violeta, bet kita:) Pernai mūsų mokykloje reikėjo rašyti gebėjimus. Šįmet gimnazijos taryba nutarė, kad galima rašyti temą ir, jei dar telpa, ir gebėjimus.
Ar keisis jūsų pamoka, jeigu užrašysite temą, o ne gebėjimą? Man atrodo, kad esmė – kaip tu pravesi pamoką, o ne kaip užrašysi.
Pas mus tik el. dienynas, o ten reikalauja pamokos temos.
Taigi pačiame žurnale parašyta: pamokos turinys. Jei reikalautų uždavinio, tai taip turėtų ir parašyti. Neverta dėl visko sukti galvą…
Pedagogika.lt atsakymas toks:
Dienyne turi būti užrašomas pamokos pavadinimas nurodant, koks yra konkrečios pamokos turinys, t. y. ko mokėsi mokiniai. Tai neprieštarauja planavimui ugdyti žinias ir supratimą, gebėjimus ar nuostatas. Pagal tai, koks numatytas pamokos mokymosi uždavinys, tik dar trumpiau užrašome pamokos temą/pavadinimą/turinį.
Pavyzdžiai:
1. Lietuvių kalbos pamokos mokymosi uždavinys skamba taip: „Pagal duotą modelį mokiniai sukurs
pasakojimą atsižvelgdami į adresatą ir komunikacinę situaciją“. Į dienyną galime rašyti:
Pasakojimo kūrimas: adresato ir komunikacinės situacijos paisymas.
Arba
Mokymasis kurti pasakojimą atsižvelgiant į adresatą ir komunikacinę situaciją.
Arba
Pasakojimo kūrimas (adresatas ir komunikacinė situacija).
Kaip suprantu, gebėjimų nebereikia. O kaip jums atrodo?
9-10 kl. rašom gebėjimą, pernai gana griežtai to reikalavo, šįmet, matyt, mano, kad savaime aišku, juk ir apie atnaujintas programas 6, 8, 10 kl. nekalbama, nors tik šįmet ten tas atnaujinimas ateina… Ten, kur bus auditas, geriau rašykite gebėjimą :D. Juk visai nesunku, pavyzdžiui: „Pakartos žodžio sandarą, nustatys ją duotuose žodžiuose (x pratimas)” arba „Ras duotuose žodžiuose šaknį, priesagą, galūnę, priešdėlį (x; y pratimai), arba „Paaiškins, kaip nustatoma žodžio sandara, nustatys ją atlikdami x; y pratimus”.
Pas mus jau tik elektroninis dienynas. Pildome tik temą.
Kaip rašėm nuo amžių, taip ir rašom. Argi čia esmė? Esmė, anot Bacio, Mokinys.
Aš dėstau ,,didžkiams”, tad rašau temą. 10- okams jau reikėtų rašyti gebėjimą.Ar būtinai? Pernai mūsų valdžia leido rašyti ,,senoviškai”- temą.
Konkretus vienos kolegės klausimas- kartojama žodžių sandara ir daryba. Ką reikėtų rašyti šiemet?
Mes rašome temą, taip išaiškino administracija, taip ir darome.