Informacija apie 2013 metų lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos rezultatus

2013 m. kovo 25 ir 26 dienomis bendrojo ugdymo mokyklose vyko lietuvių kalbos ir literatūros įskaita. Mokiniams prieš du mėnesius buvo paskelbtos Nacionalinio egzaminų centro parengtos temos – po 15 temų dviem sritims – kalbos ir literatūros (kultūros). Mokiniai galėjo patys rinktis, kokia tema ruošti viešąją kalbą pagal įskaitos programą. Kartu su mokytojais galėjo suformuluoti ir savo temas remdamiesi Bendrąja programa ir atsižvelgdami į regiono ypatumus arba mokinių tiriamuosius darbus. Įskaitoje buvo vertinamas pasirengimas kalbai, viešasis kalbėjimas ir atsakymai į klausimus.

Šiais metais Nacionalinis egzaminų centras pirmą kartą susirinko informaciją iš bendrojo ugdymo mokyklų ne tik apie tai, kiek mokinių dalyvavo lietuvių kalbos ir literatūros įskaitoje ir kokį galutinį įvertinimą jie gavo, bet ir kokia pasirinkta tema mokiniai pristatė parengtą viešąją kalbą.

2013 metais lietuvių kalbos ir literatūros įskaitoje dalyvavo beveik 37 tūkst. mokinių, ją tvarkaraštyje nustatytomis dienomis išlaikė apie 95,5 proc. mokinių. 60 procentų įskaitoje dalyvavusių mokinių pasirinko temas iš 1 (kalbos) srities, 37 procentai iš 2 (literatūros (kultūros)) srities ir 3 procentai mokinių formulavo savo temas.

Populiariausios pirmosios srities (kalbos) temos buvo apie vertybes, atpažįstamas iš vaikams duodamų vardų, lituanistinius centrus universitetuose ir kalbą kaip manipuliavimo priemonę. Antrojoje – literatūros (kultūros) srityje daugiausia buvo pasirinktos temos apie senąją literatūrą, autorių, kuris galėtų būti pristatytas Nobelio literatūros premijai ir klasikos reikšmę. Lentelėje pateikiamos tikslios populiariausių temų formuluotės ir jas pasirinkusių mokinių konkrečioje srityje skaičius procentais.

Populiariausios temos pagal sritis

Temų pasirinkimas pagal mokomąją kalbą

Šiais metais pirmą kartą visi Lietuvos abiturientai laikė vienodą lietuvių kalbos ir literatūros įskaitą. Apibendrinti mokinių temų pasirinkimai rodo, kad populiariausių temų trejetukai kalbos ir literatūros (kultūros) srityse nesiskiria mokyklose pagal mokomąją kalbą – pavyzdžiui, temą apie lituanistinius centrus pasaulio universitetuose rinkosi 19 proc. lietuvių mokomąja kalba besimokančių mokinių ir atitinkamai 16,6 ir 15,4 proc. mokinių iš mokyklų lenkų ir rusų mokomąja kalba.

Lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos apibendrinti įvertinimai buvo palyginti pagal mokyklos tipą, mokinių pasirinktą dalyko mokymosi kursą, mokyklos mokomąją kalbą. Mokiniai, kurie lietuvių kalbos ir literatūros mokosi pagal bendrąjį kursą, vidutiniškai gavo 6,96 balo, o pagal išplėstinį kursą – 8,69 balo. Mokinių įvertinimų vidurkis pagal mokyklos mokomąją kalbą ir skirtingose srityse pateiktas lentelėje žemiau:

Temų pasirinkimas pagal mokomąją kalbą

Tikimės, kad 2013 metų išplėstos įskaitos galimybės temas formuluoti iš Bendrosios programos bendrojo ir išplėstinio kurso sudarė sąlygas mokiniams kryptingiau ruoštis lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminui.

Informacijos šaltinis: http://www.nec.lt/naujienos/359/

Autorius Petras Gedvilas

Svetainės administratorius

Peržiūrėti visus įrašus, kuriuos parašė Petras Gedvilas →