Ciklo ,,Kas yra tekstas“ planas (5 klasė)

Kurs įvairaus pobūdžio sakytinius ir rašytinius tekstus;
Ugdysis poreikį sąmoningai skaityti, gebės kritiškai vertinti įvairaus pobūdžio tekstus;
Pažins grožinės literatūros savitumą (2.1.C);
Nurodys aiškiai išreikštą teksto tikslą, temą, pagrindinę mintį, nusakys nuotaiką, nesunkiai atpažįstamas vertybes (2.1.A);
Daugeliu atvejų tinkamai taikys išmoktas rašybos, skyrybos, gramatikos taisykles;
Sieks mintis formuluoti tiksliai ir aiškiai (3.2.).

Kam reikalingas tekstas? Adresato ir adresanto santykis.

Mokiniai supažindinami su etapo
tikslais, laukiamais rezultatais. Gebės
kalbėti atsižvelgdami į tikslą ir
adresatą.
Gebės kurti sakytinius tekstus
atsižvelgiant į adresatą.

Teksto sąvoka ir požymiai. Susipažinimas su teksto sąvoka ir požymiais. Trumpų tekstų kūrimas ir skaitymas.

Atpažins tekstą pagal jam būdingus
požymius. Gebės kurti sakytinius
tekstus atsižvelgdami į adresatą.
Sąmoningai klausysis, taikys
mokytojo pasiūlytas aktyvaus
klausymosi strategijas.

Teksto sandara. Pastraipa. Kelių pastraipų teksto kūrimas.

Atpažins teksto įžangą, dėstymą,
pabaigą. Mokės kurti pastraipą. Rašys
rašinį, sudarytą iš kelių pastraipų.
Tobulins tekstą, mokytojos padedami
gebės paaiškinti, kas pasisekė, kas ne,
kodėl, ką kitąkart reikėtų daryti kitaip.