Archyvas

2019.02 archyvas

Mokytojai: labai gaila, bet be namų darbų – niekaip

Tarptautiniuose tyrimuose jau kurį laiką stebima tendencija, kad Lietuva – viena iš daugiausiai namų darbais moksleivius apkraunančių šalių. Kylant diskusijoms apie namų darbų poreikį, mokytojai laikosi skirtingų nuomonių: įsivaizduoti mokyklą, kurioje visą medžiagą būtų galima išmokti pamokų metu, gali ne visi. Šįkart paklausėme mokytojų: kiek namų darbų ir kodėl jie užduoda savo mokiniams?

Mokytojas tiki, kad visą medžiagą galima išmokti pamokos metu

Šilalės rajono Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytojas ekspertas Petras Gedvilas mano, kad idėja atsisakyti namų darbų yra įgyvendinama. Anot jo, kūrybiškai dirbant, beveik visą dėstomo dalyko turinį įmanoma suspėti įsisavinti per pamokas.

„Mokykla yra savotiška darbo vieta ir mokiniams, tad visai logiška, kad vadinamieji namų darbai būtų atliekami čia ir dabar, tai yra pamokoje, pasikonsultuojant su mokytoju. Aišku, priklauso ir nuo dalyko specifikos. Pavyzdžiui, lituanistams svarbu ugdyti skaitymą, mes privalome, ypač didesnės apimties, kūrinius užduoti perskaityti namuose ar net vasarą“, – teigia P. Gedvilas.

Paklaustas, kiek namų darbų skiria savo moksleiviams, mokytojas atsako, kad nedaug. „Skiriu tikrai labai mažai namų darbų, nes tikrai viską suspėjame per pamokas. Aišku, išimtis jau mano minėti rekomenduotini perskaityti privalomi kūriniai. Jei matau, jog mokiniai nori, rekomenduoju rašyti papildomų rašto darbų, kurie nėra privalomi, perskaityti įvairių straipsnių, pažiūrėti video ir pan. Be abejo, visada reikalinga refleksija, aptarimas: kokia nauda, kur galima pritaikyti“, – teigia jis.

Mokytojo manymu, tam, kad namų darbų būtų atsisakoma, pirmiausia privalo būti keičiamas ir atnaujinamas bendrųjų ugdymo programų turinys, apimtys.

„Galbūt tai skamba absurdiškai, kadangi lietuvių kalbos ir literatūros programos visai neseniai buvo atnaujintos, išleisti nauji vadovėliai, tačiau programos perkrautos, esame priversti bėgti šuoliais, negalime ugdyti atidaus skaitymo gebėjimų. Dabar norime išeiti daug, bet gausa negarantuoja kokybės, su autoriais ir kūriniais susipažįstame tik fragmentiškai. Kas turėtų keistis? Atsakymas lyg ir paprastas – pakeisti programas ir suteikti dar daugiau laisvės kūrybiškai organizuoti ugdymo procesą pačiam mokytojui. Negąsdinti mokinių įvairiomis patikromis ir egzaminais, ugdyti tikrai, o ne deklaratyviai, kritiškai mąstantį Lietuvos pilietį“, – įsitikinęs P. Gedvilas.

Skaitykite daugiau:

Mokytojai: labai gaila, bet be namų darbų – niekaip




Kategorijos: Laisvalaikiui Žymos: ,

Šatrijos Ragana: nelaimingą meilės trikampį išgyvenusi Marija apribojo save savotiškais įžadais – vidinės vienuolystės ir nuolatinio aukojimosi

Marija Pečkauskaitė (1877–1930 m.), žinomesnė kaip Šatrijos Ragana, jaunystėje gėrėjosi bičių gyvenimu, svajojo tapti bitininke.

Tapo unikalia rašytoja, į literatūros pasaulį atnešusia dvarų kultūros dvelksmą, pedagoge. Šeimos nesukūrusi moteris visą savo gyvenimą altruistiškai tarnavo kitiems – tai jai atrodė vienintelis teisingas pasirinkimas.

Kai Anupras Pečkauskas (jo protėviai kilę iš rytinės dabartinės Baltarusijos dalies) vedė 18 metų jaunesnę iš bajorų kilusią Stanislavą Šiukštaitę – nepaprasto grožio, meniškos natūros merginą, jiems vienas po kito gimė keturi vaikai. Marija – vyriausia. Iki šešerių metų mergaitė augo motinos tėviškėje Plungės rajone, Medingėnų dvare, Šiukštų giminės lizde. Šio dvaro – vėliau rašytoja jį poetiškai pavaizdavo apysakoje „Sename dvare“ – sienos buvo nukabinėtos protėvių portretais, o iš svetainės nuolat sklisdavo fortepijonu skambinama muzika.

Vėliau šeima persikėlė į Labūnavos dvarą netoli Kelmės. Šiame krašte šaknų neįleido, nes tėvui nelabai sekėsi ūkininkauti, jis klimpo į skolas. Pečkauskas dvarą Labūnavoje išnuomojo, o pats su šeima išsinuomojo didesnį – Užvenčio. Įsikūrę naujoje vietoje Pečkauskai lėšų bajoriškiems poreikiams patenkinti dar nestokojo – vaikams samdė mokytojus, namus prižiūrėjo tarnai, nuolat užsukdavo svečių.

Vaikystę rašytoja prisimena kaip palaimingą, saulės nutviekstą. Artimiausias žmogus jai buvo mama… „Mano Motyna buvo beveik šventa – kantrybės, savęs atsižadėjimo idealas, visados pilnai sutinkanti su Dievo valia, labai maldinga“, – pasakojo rašytoja. Nenuostabu, kad motinos pavyzdžio, jos etinių imperatyvų ir dvasingumo veidrodžiu tapo pačios rašytojos gyvenimas ir kūryba.

Guvernančių padedama, Marija išėjo pradžios mokyklos kursą, o tada įstojo į Šv. Kotrynos bažnyčios gimnaziją Sankt Peterburge – iškart į trečią klasę. Mokytis sekėsi, tačiau dėl drėgno ir atšiauraus Rusijos uostamiesčio klimato ėmė prastėti sveikata. Taigi po pusmečio mergaitė grįžo į Užventį ir toliau mokėsi privačiai.

Rafinuota aplinka, išsilavinę tėvai, knygų kolekcijos, namų mokytojai ir viskuo aprūpinta buitis leido Marijai puoselėti dvaro panelei tinkamus pomėgius – ilgas valandas skaityti, gėliauti, maudytis, čiuožinėti ir jodinėti. Vis dėlto būsimoji rašytoja matė kitaip gyvenančius žmones.

Žvelgti plačiau padėjo ir pažintis su dvejais metais vyresniu Povilu Višinskiu. Šis vaikinas, Šiaulių gimnazijos penktos klasės mokinys, 1981 m. buvo pasamdytas repetitoriumi jos broliui Steponui, kad padėtų pasirengti mokslams gimnazijoje. Povilui teko verstis privačiomis pamokomis, nes kito pajamų šaltinio neturėjo. Tėvai – prakutę valstiečiai – sūnaus nerėmė, nes pasipriešino jų valiai atsisakęs stoti į kunigų seminariją.

Skaitykite daugiau:

Šatrijos Ragana: nelaimingą meilės trikampį išgyvenusi Marija apribojo save savotiškais įžadais

Kategorijos: Laisvalaikiui Žymos:

Realizmas

Mokinio rengtos pateiktys:

Justino Marcinkevičiaus „Mažvydas“

Atgarsiai. Mokiniai kviečiami į kelionę „Literatūrinė Lietuva“

Šilalės r. Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytojas ekspertas Petras Gedvilas pirmą kartą visos Lietuvos mokiniams organizuoja edukacinį žaidimą „Literatūrinė Lietuva“, kuriuo siekia patraukliai ir įdomiai ugdytiniams pristatyti literatūrinės mūsų šalies išskirtinumą.

Skaitykite daugiau:

Mokiniai kviečiami į kelionę „Literatūrinė Lietuva“

Kings olimpiados mokiniams

Norime priminti, jog iki internetu vykstančio nemokamo KINGS olimpiados kvalifikacinio etapo liko mažiau nei savaitė ! Dvi savaites trunkantis kvalifikacinis etapas suteiks galimybę Jūsų mokyklos mokiniams nemokamai išbandyti savo žinias anglų kalbos, matematikos ir lietuvių kalbos olimpiadose!

SEZONO NAUJIENA! Lietuvių kalbos olimpiada vyks pirmą kartą KINGS istorijoje, todėl skatiname visas lietuvių kalbos mokytojas registruotis ir kartu su mokiniais išbandyti šią olimpiadą NEMOKAMAI jau vasario 25 – kovo 8 dienomis! SVARBU! Lietuvių kalbos olimpiada, kitaip negu matematikos ir anglų kalbos olimpiados, šį semestrą bus vyks tik 2-8kl. mokiniams!

Tikimės, jog ši sezono naujiena nudžiugins ne vieną mokinį ir paskatins išbandyti savo jėgas Kings olimpiadoje ne tik matematikos ir anglų kalbos dalykuose, bet ir savo gimtosios/lietuvių kalbos olimpiadoje!

Daugiau informacijos – KINGS PUSLAPYJE

Registracija pedagogams – Šiuo adresu

Apie olimpiadą – KINGS

Prašome pasidalinti šia informacija su savo mokyklos pedagogais.

Pagarbiai,
KINGS komanda


Kings Lietuva | Jogailos g. 4, LT-01116, Vilnius

Kategorijos: Skelbimai, Konkursai Žymos:

LKLMS siūlymai dėl apmokėjimo už darbą ir darbo sąlygų gerinimo

Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojų sąjunga nori atkreipti dėmesį į neadekvatų darbo apmokėjimą lituanistams. Pateikiame siūlymus, kaip galima pagerinti mūsų darbo sąlygas. Tikimės, kad į siūlymus bus atsižvelgta diskutuojant apie etatinio apmokėjimo modelio keitimus.

LKLMS siūlymai dėl apmokėjimo už darbą ir darbo sąlygų gerinimo

Kategorijos: Kolega kolegai Žymos: ,

Lietuvos radijo diktorės Undinės Nasvytytės vardo moksleivių skaitovų konkursas

Kviečiame Jūsų moksleivius dalyvauti jau antrus metus vyksiančiame aktorės, skaitovės, Lietuvos radijo diktorės Undinės Nasvytytės vardo moksleivių skaitovų konkurse Vilniuje.
Daugiau informacijos rasite prisegtuose dokumentuose.

Kategorijos: Skelbimai, Konkursai Žymos:

Interaktyvūs pristatymai – kokybiškų pamokų pagrindas

Kviečiame registruotis į lektoriaus Laimono Tamošiūno paruoštą nuotolinį kursą „Interaktyvūs pristatymai – kokybiškų pamokų pagrindas„.
Tai atrinktos geriausios iš geriausių 4 nemokamos programos internete interaktyviems pristatymams kurti ir papildomi dalykai, praplėsiantys IT akiratį.
Šios programos puikiai tinka naudojant interaktyvias lentas, multimediją, kompiuterių klasę, asmeninius kompiuterius, planšetes ir mobiliuosius įrenginius.
Tikslas – įdedant kuo mažiau pastangų sukurti kokybiškus interaktyvius pristatymus. Mums labai padės jau paruošti animuoti šablonai, dizainas, veikėjai, siūlomos temos ir patogūs įrankiai. Programinė įranga paruošta taip, kad atlieka didelę darbo dalį pati, todėl bus lengva dirbti.
Programos nemokamos internete, jų nereikės diegti.Registracija internetu http://www.tinklas.lt/kursas/interaktyvus-pristatymai-kokybisku-pamoku-pagrindas/

Dalyvio mokestis 32 eur. Baigusiems kursą išduodamas 24 val. kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimas.Kurso dalyviai gali sumokėti ir iš kvalifikacijos tobulinimui skirtų lėšų.
Penkiems ir daugiau mokytojų dalyvausiančių tame pačiame nuotoliniame kurse taikome 5 proc. nuolaidą.Kolektyvinė ir asmeninė registracija vyksta elektroniniu būdu interneto svetainėje www.tinklas.lt


Pagarbiai,Andrius Gumuliauskas
VšĮ „Švietimo tinklas“ 
www.tinklas.lt
Akredituota institucija, pažyma Nr. EV3-28

Kategorijos: Skelbimai, Seminarai Žymos:

LKLMS sveikina su Lietuvos valstybės atkūrimo diena

Kategorijos: Kolega kolegai, Skelbimai Žymos: