Į pradžią > Laisvalaikiui > Apie etatinį darbo apmokėjimą, klasės krepšelį ir kitas švietimo aktualijas

Apie etatinį darbo apmokėjimą, klasės krepšelį ir kitas švietimo aktualijas

Gintaras Steponavičius

Gerų Jums atostogų, mokytojai ir švietimo vadovai, sako valdantieji, Seimo sesijos pabaigą vainikuodami keliomis „dovanėlėmis“ mokytojams, mokykloms ir visam švietimui. Bendrų opozicijos pastangų nepakako sustabdyti volo, kuriuo jau rugsėjo mėnesį važiuos per švietimo įstaigas. Nepritarta ir mūsų siūlymui atidėti įgyvendinimo metams ar bent pusmečiui.

Nepaisyta argumentų, nuogąstavimų apie tai, kad toks pasirinktas etatinis mokytojų darbo apmokėjimo modelis, koks jis buvo pateiktas Seimui, demotyvuos didelėse klasėse dirbančius mokytojus, atvers kelią per nekontaktines valandas prisodrinti etatus įvairiomis, su švietimu nesusijusiomis, veiklomis, paliks už borto pagalbos specialistus ir darželių auklėtojus.

Nepagarba mokytojams rodoma tokius sisteminius pakeitimus pateikus birželio mėnesį, kai mokyklos jau išėjo atostogų, o įstatymus įgyvendinantys smulkesni sprendimai dar nepriimti.

Nepelnytai diskusijų nuošalyje liko ir klasės krepšelio įvedimas. Pati tvarka taip pat dar po septyniais užraktais, o pagal naują finansavimo sistemą gyvens visas bendrasis ir ikimokyklinis ugdymas nuo š. m. rugsėjo 1 d..

Nepaisant, kad Suomija, Švedija ir kitos kokybišką švietimą turinčios valstybės sėkmingai taiko mokinio krepšelio modelį, nepaisant, kad autoritetingos tarptautinės organizacijos nerekomenduoja įvesti klasės krepšelio ir net nepaisant, kad bandomasis projektas 5 savivaldybėse parodė, kad klasės krepšelis neskatina kokybės ir efektyvaus lėšų naudojimo, žingsnis žengtas. Nepaisoma nei logikos, nei argumentų, kad problema yra ne mokinio krepšelis, o jo dydis.

Štai video, kuriame detaliau išdėstau argumentus, kodėl klasės krepšelio įvedimas yra blogas sprendimas:

#LiūdnaDienaLietuvosŠvietimui #antikokybė

Kategorijos: Laisvalaikiui Žymos:
  1. Komentarų dar nėra.
Jūs turite būti prisijungę, jei norite parašyti komentarą.