Darbo pamokoje metodų bankas

Garsus britų pedagogas Alanas Beckley kalbėdamas apie gerą pamoką teigia, kad svarbu laiku suteikti grįžtamąją informaciją, individualizuoti ir diferencijuoti užduotis, naudoti praktinius pavyzdžius, žinias taikyti praktikoje. Toliau aptariami darbo pamokoje organizavimo metodai puikiai tinka tiek individualiam, savarankiškam mokinių darbui, tiek organizuojant darbą grupėmis ar poromis. Svarbu prisiminti – visi atsakymų variantai, visi analizavimo būdai yra geri, tik mokėkime interpretuoti!

Schematizavimo metodas – tai temos nagrinėjimas bendrais bruožais, supaprastinus medžiagą, ją perteikus vaizdžia, aiškiai iššifruojama forma.

Metodo panaudojimo galimybės:

  • nagrinėjant literatūros kūrinį;
  • sisteminant naują medžiagą;
  • kuriant savo mokymosi metodiką;
  • analizuojant bet kokį gamtos reiškinį;
  • analizuojant istorinį įvykį ar jo aplinkybes;
  • mokantis gramatikos taisyklių.

Užduoties pavyzdys

Integruota anglų ir lietuvių kalbos pamoka, skirta poetinei kalbai palyginti, kalbos žinioms gilinti ir žodingumui mokyti.

Gėlė, gėlės žiedas – tai įsivaizduojamas Viljamo Šekspyro sonetas. Perskaitykite sonetą anglų ir lietuvių kalbomis, žiedlapiuose surašykite sutampančius žodžius, frazes, menines raiškos priemones, taip pat išskirkite nesutampančius. Lyginkite tekstus, kalbėkite apie vertimą, teksto prasmę ir vertėjo interpretaciją.

Skaitykite daugiau: 

Darbo pamokoje metodų bankas

Autorius Petras Gedvilas

Svetainės administratorius

Peržiūrėti visus įrašus, kuriuos parašė Petras Gedvilas →