Archyvas

2017.09 archyvas

Seminaras Šalčininkuose

Rugsėjo 29 d. mūsų gimnazijoje svečiavosi Šilalės rajono Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazijos lietuvių kalbos mokytojas ekspertas Petras Gedvilas. Lietuvių ir lenkų kalbos mokytojams Petras Gedvilas vedė seminarą „Ugdymo metodų įvairovė lietuvių kalbos ir literatūros pamokose (kaip aš ugdau samprotavimą)“. Mokytojas pasidalijo savo darbo patirtimi. Visi likome patenkinti – nuoširdus bendravimas, gyvenimiška patirtis, tai, ko trūksta ir gyvenime, ir seminaruose. Tikimės, kad gerbiamas Petras dar atvyks pas mus ne kartą pasidalinti savo darbo patirtimi.

 Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Angelė Jundo

Visas straipsnis:

SEMIAMĖS PATIRTIES

Kategorijos: Skelbimai, Laisvalaikiui Žymos:

Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) dalies žodžiu vertinimo normų projektas

Informacija iš NEC.

PUPP kalbėjimo vertinimas

Apsaugota: Seminaro „Ugdymo metodų įvairovė lietuvių kalbos ir literatūros pamokose (arba kaip aš mokau samprotavimo)“ medžiaga [Seminaro dalyviams]

2017.09.29 Jei norite matyti komentarus, įveskite slaptažodį.
Ištraukos nėra, nes čia apsaugotas įrašas.

Kaip „daryti“ kiną?

Kino teikiamos galimybės mokyklose iki šiol beveik neišnaudojamos, nors tai įdomus ugdymo metodas, kuris dar ir sukuria produktą, padeda palikti savo pėdsaką pasaulyje. Galų gale lieka prisiminimas, nes visus filmus keliu į interneto vaizdo įrašų svetaines „YouTube“ ir „Vimeo“.

Kiną geriausia kurti per neformalaus užsiėmimo būrelius, papildomą ugdymą, nes pamokų metu, aišku, tokia veikla užsiimti sudėtinga – reikia vykdyti dalyko programą. O neformalaus ugdymo būreliams skiriama pakankamai valandų, tik ne visada pakanka idėjų, kokius mokiniams patrauklius būrelius siūlyti. Ir čia kinas gali būti puiki išeitis.

Apie mūsų kino „darymo“ patirtį

Su gimnazistais pradėjome nuo mėgėjiškų klipų apie klasės gyvenimą, o pernai sukūrėme pirmą meninį filmą „Nuomininkas“. Filmui reikėjo įvairių rekvizitų, taigi į kūrybinį procesą įsitraukė ir mokinių tėvai. Atrodo, kad užsiimi lyg ir beprasme veikla, bet nejučia „įklimpsta“ visa klasės bendruomenė. Taip per bendrus nuotykius gimsta artimas ryšys – tai nuostabu. Sukurti filmukai vėliau gali būti naudojami pamokose kaip ugdymo priemonė. Pavyzdžiui, kūrėme Henriko Radausko eilėraščio „Senmergė“ klipą, ekranizavome Marcelijaus Martinaičio „Kumelaitė Kukučio ausy“, sukūrėme dokumentinį filmą apie Holokaustą „The Forgotten“ („Užmiršti“), dokumentinių filmų ciklą „Apleisti požemiai“ apie požemines Vilniaus paslaptis. Šiuos filmus lengvai susirasite platformose „YouTube“ ir „Vimeo“. Vis dėlto čia noriu glaustai aptarti, kaip apskritai „daromas“ kinas. Ši veikla tokia įdomi, kad man vis dar keista, kodėl tiek mažai mokinių ir mokytojų tuo užsiima.

Visas straipsnis:

Kaip „daryti“ kiną?

Kategorijos: Laisvalaikiui Žymos:

Konferencija „Skaitmeniniai kalbos ištekliai, jų plėtros kryptys ir panaudos galimybės“

Maloniai kviečiame Jus 2017 m. rugsėjo 29 d. dalyvauti Lietuvių kalbos institute vyksiančioje 24-oje tarptautinėje mokslinėje JONO JABLONSKIO konferencijoje „SKAITMENINIAI KALBOS IŠTEKLIAI, JŲ PLĖTROS KRYPTYS IR PANAUDOS GALIMYBĖS“, kuri atvers kalbos kelio į skaitmeninių technologijų pasaulį problemas ir perspektyvas.

Ar galėsime kalbėtis su kompiuteriais lietuviškai? Kokios naujausios balso sinteze grįstos paslaugos puikiai naudojamos kasdien ir kokios galėtų atsirasti artimiausioje ateityje? Kokie dar likę neišspręstiuždaviniai ir kaip filologai galėtų padėti informatikams juos spręsti? Kaip elgtis mums, keliems milijonams lietuvių, kad neišnyktume daugiau kaip 7 milijardų rašančiųjų ir šnekančiųjų žmonių bei ateinančių išmaniųjų mašinų okeane? Kokias numatoma sukurti naujas lietuvių šneka valdomas paslaugas mobiliajai elektroninei terpei – išmaniesiems mobiliesiems telefonams, planšetėms, išmaniesiems laikrodžiams, robotams? O ar jau girdėjote apie neuronines mašininio vertimo sistemas, kurios kartais verčia geriau už vidutinišką vertėją? Visa tai ir daugiau – 2017 m. rugsėjo 29 d.

Konferencija kviečia drąsiai įsitraukti į diskusijas tiek įvairių sričių tyrėjus, tiek informacinių technologijų kūrėjus, tiek visus kalbos vartotojus, kuriems rūpi kitoks požiūris į kalbą, svarbi kalbos ateitis, plėtra ir sąsajų su informacinių technologijų pasauliu galimybės bei problemos, įdomus skaitmeninės rinkos kūrimas.

 Konferenciją organizuoja Lietuvių kalbos instituto Bendrinės kalbos tyrimų centras ir Vilniaus universiteto Filologijos fakulteto Lietuvių kalbos katedra.

Jablonskio-konferencija_programa

 

Darbo inspekcijos smūgis teisybės ieškojusiai mokytojai: 30 valandų trukęs mokinių testų tikrinimas – ne viršvalandžiai

Praėjusią savaitę sostinės mokytojos Irmos Videikaitės skundą prieš Vilniaus Barboros Radvilaitės progimnaziją nagrinėjusi Valstybinės darbo inspekcijos (VDI) Darbo ginčų komisija nusprendė, kad papildomos valandos, per kurias pedagogė taisė moksleivių spręstus testus, nelaikytinos viršvalandžiais, nes mokytojo pareigybės aprašyme nėra numatyta tokia funkcija.

Į Darbo ginčų komisiją progimnazijos lietuvių kalbos mokytoja kreipėsi dėl darbo valandų, praleistų tikrinant moksleivių pildomus testus, vykdant nacionalinį mokinių pasiekimų patikrinimą. Šio patikrinimo metu standartizuotus testus pildo 4, 5, 6 ir 8 klasių mokiniai.
Kartais, anot I.Videikaitės, būna, kad viename darbe pasitaiko ir 40 klaidų, tad juos taisyti užtrunka ilgai.
„Tai yra labai didelis darbas. Mes raštinėje pasirašydavome, kada paėmėme, taisėme, atidavėme. Tai užtruko apie 30 valandų. Šis darbas yra papildomas, visi turime didelius arba maksimalius krūvius, bet dažniausiai jis yra neapmokamas – tokia praktika mokyklose“, – kodėl ryžosi ieškoti teisybės, 15min pasakojo I.Videikaitė.
Nacionalinis mokinių pasiekimų patikrinimas vykdomas jau ketverius metus, tačiau I.Videikaitė teigė, kad už darbą piniginį atlygį šiemet gavo pirmą kartą – mokyklos vadovė Inga Vargalienė už testų taisymą pedagogei sumokėjo tik sužinojusi, kad ši kreipėsi į Darbo ginčų komisiją.
Tačiau sumokėjo ne kaip už viršvalandžius, o kaip už papildomą darbą.

Skaitykite daugiau: 

 

Kategorijos: Laisvalaikiui Žymos:

Konferencija „Kinestetinio mokymo(si) stilius“

Šilutės Pamario pagrindinė mokykla kviečia visų lygmenų švietimo darbuotojus, pedagogus į tarptautinę metodinę- praktinę konferenciją:

Kvietimas i konferencija 2017_10_04

Konferencijos programa 2017_10_04

Kviečiame į H.Zudermano 160-ųjų gimimo metinių sukakties renginius

Kviečiame dalyvauti rašytojo H.Zudermano 160-ųjų gimimo metinių sukakties ir vokiečių kultūros dienų renginiuose Šilutėje. Renginiai vyks rugsėjo 27-30 d.

Daugiau informacijos:

H. Zudermano sukakties renginiai

 

Kategorijos: Skelbimai Žymos:

Konferencija „Algirdas Julius Greimas Lietuvoje, pasaulyje, mokykloje“

2017 m. spalio 2–3 d. Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Ugdymo plėtotės centras ir Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka kviečia į nemokamą tradicinę Lietuvos ir užsienio lietuviškų mokyklų lituanistų konferenciją„Algirdas Julius Greimas Lietuvoje, pasaulyje, mokykloje“, skirtą į UNESCO minimų datų sąrašą įtraukto mitologo, semiotiko, kalbininko Algirdo Juliaus Greimo  100-osioms gimimo metinėms paminėti.

2017Konferencijos programa_Greimas

Rašybos taisyklės

Kolegė Rima Krikščiūnienė dalijasi gerąja patirtimi: Rasybos taisyklės
Kategorijos: Kolega kolegai Žymos: